onsdag 3 oktober 2012

Tandläkarbesök, kanelbullar och lite Rhodos.


   Att vara pensionär betyder att man tar dagen som den kommer, även de dagar då man faktiskt gjort upp en plan för dagen. I dag skulle jag ta bussen till tandläkaren, till Forex och hämta svenska pengar i stället för Euron som jag ej gjorde slut på när jag var på Rhodos. Började med Forex.Kom i tid till tandläkaren som valde att laga en tand i dag.Rotfyllningen får anstå till nästa gång. Skulle handla på stan men tog bussen hem till Isak eftersom underläppen blödde, efter att ha fått en rispa av ett vasst instrument.Det kommer att vara läkt om ett par dagar och jag ringde tandläkaren och sa att allt var OK för han fick det lite stressigt genom att det tog tid att stoppa blodet och andra patienter väntade. Så kan det bli om man inte gapar tillräckligt.

Tog det lugnt efter promenaden med Isak. Fick beställning på kanelbullar till "Kanelbullens dag" i morgon. Nu har jag tagit ut sista plåten ur ugnen och ska plocka ner dem i burkar för de ska hämtas i morgon FM.

Någon hjälp med foton gick ej att få i dag men jag ska berätta om Tisdagen på Rhodos. Vi skulle ta en promenad till Medelhavet.Bara för att kolla. Det var en bit att gå och på återvägen valde vi en genväg. Som vi trodde. Men ack, medan vi gick och pratade om vildhundar kommer plötsligt från ingenstans två hundar farande omkring oss, skällde förfärligt och till råga på allt såg vi att en tredje hund var bunden strax intill. Ett par magra kor gick en bit därifrån och en tant sa lite lamt åt hundarna att "sköta sig". Hon verkade irriterad över "besöket" och vi vände direkt och gick skräckslagna snabbt därifrån för att ta  samma väg tillbaka som vi kommit. På darrande ben kom vi så tillbaka till hotellet. Det fick bli poolen den dagen också.
Vi åt bakad potatis med bacon och grönsaker till lunch på vår frukostrestaurang som också hade lunchservering.

Eftersom dagen närmar sig sitt slut så får jag väl ta itu med att plocka ner de nygräddade bullarna och sedan avsluta dagen med "Gud som haver"och ett TACK för dagen som ligger bakom. I morgon ska jag berätta om vårt besök i öns "stora" stad Rhodos Till dess, ha det bra och var rädd om dig! Det finns bara en som DU och DU är värdefull och högt älskad av en god Gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar