söndag 28 oktober 2012

Om familjeträff och lite annat.



             Hade länge gått och tänkt på att samla mina barn , barnbarn och bbb. Så bestämde jag mig för att bjuda hem dem den 27 oktober. För länge sedan när det bara var barn och barnbarn och vi hade ganska stort hus brukade Georg och jag ordna lite samvaro någon adventssöndag: Vi hade på den tiden fyra barn och elva barnbarn. Allt som allt 21 personer. inga problem. Nu hyrde jag in oss på Hjärsta Gård. Bra där med goda utrymmen för de minsta. Tyvärr blev det sjukdom och förhinder i sista stund för en del. Men det var roligt att träffas och alla tycktes trivas. Nu ser vi fram emot 7 juni nästa år då det blir studentfest. Förra året när Linn tog studenten kom samtliga i familjen förutom övrig släkt och vänner.Det är viktigt att vi ses då och då.

Veckan som gick användes för min del till att baka och förbereda festen. Elsemarie och Lasse har i tre år gått rektorsutbildningen samtidigt som de jobbat. Mycket pluggande. Den gångna veckan blev Lasse klar och innan jul blir Elsemarie klar. De har gått utbildningen på olika håll och avslutning olika tider.Grattis, båda två!
Jag har inte tränat så mycket som jag borde ha gjort men bara det nu inte blir snö och halka ska jag träna regelbundet igen. Känns när man slarvar.

Jag hade tänkt berätta om Georgs operation år 1961 men känner mej just nu så trött så.... Dessutom har jag fått en bok att läsa och jag avslutar nu för i dag men om jag är OK i morgon så ska jag berätta då. Ha en skön kväll och tänk på att "var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet.Var dag är en nåd dig given från Himlen, besinna det! Gud är en god Gud och "är nära alla dem som åkallar honom", står det. Det är ganska enkelt att tala med honom. Han vill oss väl! Tack för i dag, Gud! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar