söndag 30 oktober 2016

Söndag 30 oktober 2016.Roligt med födelsedagar.

Visst är det härligt med tvillingar! Här Edvin och Vilma. Theas och Antons små syskon.
Den gångna natten vaknade jag flera gånger, somnade om och vaknade på riktigt halv tio i morse.
Nej, jag skojar bara! En "riktig" klocka var halv nio för klockan tre, mitt i natten började årets "vintertid". Klockan dras tillbaka en timme. För min del har jag ALLTID sommartid. Visst tar det lite tid innan man vant sig men det gör man.

En härlig Gudstjänst från Frälsningsarme'n i Linköping hann jag med att i lugn och ro vara delaktig i.
Tvätten, sedan gårdagskvällen hängdes på altan. Andaktsstund med morgonkaffe, som vanligt.

  Pling på dörren. Där stod Mikael, AnnaLena och Gustav, som jag lovat plocka äpplen, som måste ner inom ett par dagar. Vintern med köldgrader är i antågande säger de på TV.
Själv har jag två korgar och det räcker gott till mej. Grannen kom också in och plockade det de önskade.

Sedan satte jag fart med att göra deg till drömmar, Tjugo minuter i ugnen, innan jag av Ulla och Lennart skulle hämtas till Jennys och Theas födelsedagskalas. Drömmarna var min lilla enkla present till Jenny plus att hon senare ska få minst 50 hembakta bullar. Till Thea hade jag paket.  Inte alltid hinner jag iväg till någon affär för att skaffa present.

På dagens födelsedagskalas fick jag, förutom familjen Kraftling träffa Jennys trevliga föräldrar, hitresta från Falkenberg, Jonas kusin Bernard med familj. Jonas och Bernard har sedan tidig barndom varit bästa vänner och de firar födelsedagar tillsammans.
Från Petters familj kom kusinerna Alva, Viggo och Hanna.Föräldrarna denna helg helt upptagna med att  ta emot nya invandrare och dela ut förnödenheter av olika slag till dessa. Kräver mycket av organisation för att allt ska gå i lås.

Jag fick skjuts hem och fick i min telefon ett foto som Jonas tagit och som jag tänker visa i denna blogg. Fick också meddelande om att Jonas och Jenny skulle ut för att förlusta sig i kväll när tvillingarna somnat. För de båda större barnen var det nog roligt att få ha mormor och morfar, som barnvakt.

Så tog denna roliga dag slut. Nu återstår att skicka fotot och sedan gå till vila.
Fick i dag av ett barnbarn SMS. "Kan jag komma till dej och äta lunch i morgon? "
Om sådana SMS tycker jag. Sådana gör mig så glad och nu ska jag ta fram något gott från frysen att bjuda på i morgon. GodNatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar