söndag 23 oktober 2016

Söndag 23 oktober 2016. Fick lite annat att tänka på och bloggen blir därefter.

Dagen har varit mörk och grå och jag har sovit bort en del av dagen. Klockan tre kom Inga och vi begav oss med Färdtjänst till ett möte på Drottninggatan. Ytterligare en liten församling finns i denna stad och alla behövs. Det beds om väckelse över stan och över landet.

Ibland blir jag så glad när jag vet att vi är så många som beder och drar åt samma håll och att Jesus, så klart är på VÅR sida. Han längtar efter människor som vill ta emot honom.

Det är också en förmån att vi får be till Gud om hjälp för andra, som behöver få möta Jesus och börja ett nytt liv tillsammans med honom. Ni får gärna be för en person, som jag själv en tid har bedit mycket för och som jag vet kommer att få ett bra liv tillsammans med Jesus . Bed med mig för detta.
Bön åstadkommer stora ting. Vi har en fiende, som kämpar MOT oss men Vi håller ut, vänner!

Jag är så tacksam att jag fick detta att räkna med Gud med mig från barndomshemmet.

Skulle ha skrivit lite om forntid men jag får vänta med det till i morgon.

Nu avslutar jag min korta blogg för i kväll. Ska tala med Gud och tacka för allt gott han givit i dag.

"Blott en dag ett ögonblick i sänder, vilken tröst vad än som kommer på! Allt ju vilar i min faders händer, skulle jag som barn väl ängslas då? Han som bär för mig en faders hjärta giver ju åt varje nyfödd dag, dess beskärda del av fröjd och smärta, möda vila och behag."
" Själv han är oss alla dagar nära för var särskild tid med särskild nåd. Varje dags bekymmer vill han bära."
I Mosul pågår kriget och  många av de som flyr blir dödade av minor och krypskyttar.
Vi ber för dem och vet att när vi gör det så kämpar vi på det godas sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar