fredag 21 oktober 2016

Fredag 21 oktober 2016. Kort ska den bli, bloggen, så dryga gärna ut med en Bamsetidning, ni som läser bloggen som godnattsaga.

Jovisst kände jag redan när jag vaknade i morse att det inte skulle bli en höjdardag. Jag kände vemod. jag ville gråta och gjorde det också en stund. Ibland är det skönt att ostörd få fälla några tårar.
Men det hör till åldern. Det sa de på TV häromdagen.
  Sven ringde. Ville jag bli hämtad till Fredagscafe' i Lundhagskyrkan på eftermiddagen?
Glad blev jag för att komma ut lite en gråmulen dag som denna. Jag har varit där några gånger tidigare.Trivsamt att vara där och dricka  kaffe med hembakat gott bröd, lyssna till fin sång och musik och träffa trevliga människor. Jag har nytta av det länge.  Jag sa " Jatack"! på en gång.

Efter en stund kände jag bara hur svag jag var och insåg att jag borde stanna hemma. Så blev det.
Tyst och lugn blev dagen. Fläskfärsen jag fick i går lades i plastpåsar i frysen förutom en mindre del som jag gjorde några biffar av i kväll. SÅ goda.

Ringde ett par samtal för att uppmuntra vänner, varav den ena har svår värk i höften. Vi fortsätter att be om förändring. Ska bli bättre på att ringa. Vi ber i telefon och Gud är "större än vårt hjärta och vet allt",står det i Bibeln så vi är i goda händer och han ger hjälpen på rätt sätt.

Det är fredag och det betyder att från Pingstkyrkan sänds programmet "Förbönskväll" och "Önskesånger" så nu lägger jag mig i sängen, lyssnar och läser i boken som är på gång sedan lång tid. Fort går ingenting numera!

Sov Gott! Såg på TV hur fruktansvärt människor i staden Mosul lider. Människorna bara vill bli fria från IS. En pojke berättade hur de halshögg hans kusin medan han såg på. Man kan bara ANA hur den stackars gossen ska klara av att leva med ett sådant trauma.

Jag kan bara tala med Gud om deras svåra situation och han har inte glömt sin skapelse, men än så länge har Ondskan kvar sitt grepp över så många och som Guds folk använder vi de medel vi har och det är att gemensamt bedja om en förändring. Vi har varit förskonade från mycket lidande. Vi kan inte hjälpa alla som flyr men vi kan hjälpa några och då gör vi det. Även om vi inte gör det för att få lön så vet vi att Gud ser med välbehag på det goda vi gör och lönen får vi på många olika sätt. Som min pappa brukade säga:" Gud ger och delar ut av sitt goda  och Gud blir aldrig någon något skyldig."

Egentligen borde jag varit i sängen redan, men nu störtar jag dit via tandborsten och önskar oss alla en GOD NATT! "Herren vänder sitt ansikte till oss och ger oss sin frid". SOV GOTT alla mina kära vänner!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar