lördag 8 oktober 2016

Lördag 8 oktober 2016. Kall och blåsig dag utan stadsbesök men andra besök.

Dagen började med att jag blev hämtad till frukost på Holmgatan. Linn och Frank, den lilla dansande vovven var hemma. SÅ roligt! Tobias skulle till en annan stad (vilken ?) på fotbollsmatch och åkte med laget dit. Lasse förberedde kvällens middag då några gäster skulle komma.
Jag fick skjuts hem och hade förmånen att  hinna med ett besök hos IngaMaj medan Chauffören besökte Maxi och jag sedan fick fortsatt resa hem till mej.

Så kunde dagens händelser ha slutat om inte Inga, min tidigare omtalade vän från bussen, kommit på besök. Som jag tidigare berättat så har Inga och jag trevligt tillsammans. Vi har en barnslig och okomplicerad tro på Gud, kan prata om allting, dela erfarenheter och berätta om vad Gud gjort och gör. Någon kallar det för Jesushistorier, där Jesus är huvudpersonen.

Nu har Inga gått hem och jag tänker ta mig tillbaka till september 1995 med hjälp av min gamla dagbok.
Sept. 16. Min brorson Christer ringt. Lyssnat på TV om EU. Bernard sover över här.
Sept. 17. Gudstjänst i Immanuelskyrkan. Elisabet tog bussen från Runnagården till kyrkan.
Kristin och Linn här på eftermiddagen. Deras föräldrar med kören Svart På Vitt till Finspång.
Valvaka i TV på kvällen. 40% deltagande. Skjutsat hem Kristin till Hovsta. Nära midnatt ringde en olycklig vän. Jag försökte trösta men ibland finns inga ord. Dagen har varit solig och fin.
September 18 ska jag återkomma till!

Sept. 19. Fixar till sovrummet innan besök av Majken och Vidor som kommer från Göteborg framåt kvällen.
 (Vidor var tidigare några år gift med vår syster IngaBritta, som flyttade hem till Gud år 1987). Matgäster på dagen,
20 september. Vidor, sin vana trogen, tidigt upp och ut i trädgården för att klippa träd. Jovisst visade han mej den konsten och hur gärna jag önskar att jag tagit vara på den undervisningen men icke!
Nästa dag tog han tag i resten av trädgården innan han och Majken åkte hem på eftermiddagen.
22 - 30 sept. Barnvakt åt Filip ett par dagar när föräldrarna var i Stockholm. Hans glädje var stor när de kom hem igen!
Kerstin och Avad har sålt sitt hus i Glottra och flyttat till Norrbygatan i Örebro. Vi städar lite varje dag i huset innan nya ägaren tillträder.
Magnus 19-årsdag firade vi med tårtkalas och presenter på lördagen.
Efter det plockade jag äpplen hos Hallqvists, kokade mos och bakade sex rulltårtor, som skulle till kyrkkaffet i Immanuelskyrkan på söndagen.

 Så var September månad lagd till handlingarna, som det heter. Själv ska jag snart i säng. I morgon blir en spännande dag då jag får besök av en familj från Syrien, tillsammans med Elsemarie och Lasse.  Nu säger jag GodNatt till er kära bloggvänner.  Sov Gott! Var inte rädd! Guds änglar vakar över dig, som vill! Skickar med lite av sommarens rosor på ett foto. Kan behövas i Höstens kvällsmörker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar