söndag 22 januari 2017

Söndag 22 januari 2017.Vilken annorlunda dag!

Ja det är väl bra att inga dagar är lika varandra. Det ger spänning åt tillvaron på jorden.
Den här dagen har det inte hänt någonting. Inget telefonsamtal åt något håll. Bara ett enda SMS som svar på en fråga jag ställt. Kaffe till frukost. Vädret grått, grått.Några plusgrader och ingen snö.

Då kan man tänka att jag har det tråkigt. Det har jag inte. Jag har ansat lite på gårdagens blogg och nu ska jag tidigt ta itu med dagens, för att vissa, som envisas med att ha den som godnattsaga, får lägga sig i tid och, framför allt, att jag själv ska komma i säng i tid, som jag egentligen vill jämt, men som inte blir av! Så var DET sagt!

Då jag alltså har noll och intet att berätta om dagen så ger jag mej på "Forntiden" för att, om möjligt, komma ifatt medan jag är kvar i livet.

Vistelsen i Singapore, där det var förbjudet att slänga skräp och tuggummi på gatorna, tog slut och lämnade kvar fina minnen och faktiskt en längtan tillbaka dit.

Nu tar jag fram den vanliga dagboken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar