fredag 13 januari 2017

Fredag 13 januari 2017. Träning. Lite forntid.

Sol en stund i dag. Jag var frestad att baka men sa till mig själv att nu var det dags för disciplin och att gå till träning. Jag talade högt. Det är effektivare då. Jag fick fram rullatorn och tog en promenad dit för jag tycker det är lite skämmigt att ta Färdtjänst till träningen.

Jag tog det i lagom takt och kom hem. Min fikagäst kom inte i dag. Hon ska komma i morgon i stället.
Nu går jag till "forntiden". Den avslutades i  tidigare blogg med november månad år 1995 så det är bara att ta fram dagboken från den tiden.

Efter att ha firat Stinas födelsedag så storstilat tillsammans med Anette, Christer och Tony och vaknat till en ny dag, som var måndag, var det tvättdag och den härliga Nora frågade om vi hade tvätt så skulle hon ta hand om den.
Den lilla hunden Rambo stod hos oss på balkongen, våning 22 och skällde på en motorcykel som en kort stund störde honom. Han skäller också på åskan och flygplan, som just denna dag hördes mer än vanligt. Stina och jag tog en tur till en affär där jag köpte en klänning.

95.11.21. Jag skriver nu direkt ur dagboken för den här resan till Singapore är värd att minnas och därför tar jag med detaljer. Vi åker med Anette i bilen, Saab 900, till djungeln, där det växer och växer och växer. Vi ser underbara träd, buskar och blommor och  många apor. Underbart!
På eftermiddagen går vi ut på stan och inhandlar lite mer kläder.
Nora hade gjort god middag.Lasagne med kycklingfile'. Jättegott!

När klockan var 20.30 åkte vi alla fem till Night Safari. Vilken upplevelse!!
I öppna vagnar åkte vi omkring i 45 minuter. Vilken fantastisk färd att se alla djuren ! Tony filmade.
Så var tisdagen den 21 november 1995 ett minne blott. Men ett underbart sådant!

Nu har den här dagen tagit slut och jag inväntar morgondagen då jag förmodligen får både fikabesök och ett från i dag uteblivet telefonsamtal, innan jag får skjuts till grötfesten i kyrkan.

Nu säger jag GodNatt till er alla mina vänner! "Blott en dag, ett ögonblick i sänder" sjunger jag i tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar