onsdag 25 januari 2017

Onsdag 25 januari 2017. Kortisblogg i kväll.

Lite snabbt om dagen. Jag har fortfarande inte rätt sorts dagbok så jag skriver här så jag håller reda på vad jag sysslar med.
Det tar tid att komma igång. Likadant varje dag.
I dag skulle jag iväg till Hallqvists och tvätta igen. Jag stoppade tvätten i en plastsäck, tog rullatorn och gav mig iväg. Tobias hade kommit från skolan och tvättmaskinen var upptagen någon timme då han höll på med att tvätta sina gympakläder. En överenskommelse med sin mamma att han ska sköta det själv för enkelhetens skull.

När jag plockat  min tvätt i maskin så bjöds jag på kaffe och bullar medan jag väntade.
Tobias visste hur dags tvätten skulle vara färdig så jag beställde Färdtjänst. När bilen kom var tvätten nerplockad i säcken. Jag  kunde åka hem och hänga den.

I dag kom matgästen, som inte fick komma i måndags, så det hanns med före promenaden till Holmgatan.
Nu är jag sömnig och säger GodNatt, enkelt men hjätligt. Sov Gott, mina vänner! Tänk att jag hänger med dag efter dag. Vad god du är Gud!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar