torsdag 8 oktober 2015

Torsdag 8 oktober 2015. Hos Isak i lugn och ro. Blött näsblod, alldeles för mycket.

Att vakna av att en liten tass försiktigt "puttar" på armen betyder att nattens sömn är förbi.Är klockan dessutom över 7 så är det helt OK att kliva ur sängen. Till Isaks stora glädje.
Eftersom trädgården är inhägnad gjorde jag, som jag brukar, öppnade dörren och sa varsågod.
Isak gick ut. Kissar gör han i värsta fall i trädgården men bajsar aldrig där.
Jag börjar min dag med kaffe men innan fikastunden tittade jag ut genom fönstret. Ingen  Isak.

Gick ut på altan och ropade. Förstod att det enda raka var att sätta på ytterskor, ta med kopplet och gå ut. Började be till Gud om att intet ont skulle hända honom och att han skulle komma tillbaka.
Bönesvaret dröjde inte länge. Där kom han gående på Holmgatan och var nöjd med att få på sig kopplet och följa med hem och jag kunde njuta av kaffet i lugn och ro.

Vad hände sedan? Jo jag började blöda näsblod och det slutade först för en stund sedan.
Min Iphone hade jag glömt hos Isak Nu klockan 21.00 kom Elsemarie hem till mej med den.
Kanske är lika bra att ha den i närheten. Jag gillar den. Den fyller många funktioner och det känns konstigt om den är borta.

Inte hade jag tänkt avsluta bloggen så här tidigt men jag är lite yr i kväll och jag lovade Elsemarie att lägga mig i skaplig tid. I morgon har jag ny tid hos doktorn, som åter är i tjänst så jag ska väl vara vid god vigör då så hon inte behöver satsa för mycket tid på mej.

Alltså säger jag härmed Natti Natti till er bloggläsare. Sov Gott. Det önskar jag oss alla!
Gud är god och har omsorg oss. Kvällens foto visar jag i morgondagens blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar