fredag 16 oktober 2015

Fredagen16 oktober 2015. Födelsedagsfirande i Pålsboda. En rolig ochsolig dag.Kort blogg i kväll.

Om det vuxna barnbarnet vill ha tekakor på födelsedagen så får han det.
Det är redan sen kväll men det är bäst att jag skriver medan jag minns vad jag gjort i dag.
Mitt barnbarn Petter skulle firas och uppgjort var att hans brorsdotter Thea och han skulle fira tillsammans eftersom deras födelsedagar ligger nära varandra i tid.
Petter hade "önskat sig?" tekakor, en födelsedagspresent som passade mig att förära 30+aren med.
På väg hem från jobbet hämtade Petter mej och vi var snart i Pålsboda.

 En liten hund, hustru och tre fina barn samt en stor trivsam villa med växthus och trädgård där det odlas ekologiskt. I dag bjöds bl.a. på paj av nyplockade björnbär.
Dagen till ära fanns svärföräldrarna, boende på Västkusten på besök.
.Från Stockholm hade Emil med sina två döttrar kommit. Mamma Emma behövde studiero så det passade bra.

Jonas med fru Jenny och deras två barn kom från Örebro. Kusinerna roade sig. Ulla och Lennart gladdes över att ha tre av sina pojkar med familjer att vara tillsammans med.
Vi saknade Kristian men han är kapellmästare på "IDOL" TV 4,som visas under några veckor och Kristian finns där också i kväll.

De båda födelsedagsbarnen uppvaktades. I bilen på hemvägen fick jag en förfrågan om jag kunde baka lite kakor till Theas kalas för kompisar med föräldrar om någon vecka.
Jovisst ska jag,  med glädje, göra det. Är så glad så länge jag orkar med att baka.

Under eftermiddagen ringde Kerstin och inbjöd  till födelsedagslunch i morgon. (Hon fyllde år för ett par dagar sedan). Då hämtas jag av äldste sonen med familj. Jag har roligt nästan jämt.
Det är bra med födelsedagsfirande för då träffas vi i familjen. Eftersom vi är så många så blir det inte alltid samma personer närvarande på de olika träffarna, utom vid stora kalas då någon fyller 50 eller så.
I morgon spelar Kristin med sina kurskamrater på två konserter här i stan. Hoppas hinna till någon av dessa!

Nu är jag ganska trött och då går jag till sängen. Är så tacksam för den gångna dagen!
Nu kom SMS från Linn. Hon sitter och skriver på sin uppsats och ska börja jobba klockan 6 i morgon bittida. Jag ber för henne att allt ska gå bra. Det har varit några onödiga stenar på vägen. Bed gärna för henne!  Sov Gott, vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar