tisdag 27 oktober 2015

Tisdag 27 oktober 2015. Kvällen är sen. Därför kortisblogg. Dagen blev inte alls som den var tänkt att bli.

Dagen var planerad för besök av dotter som skulle ta sig an min garderob.
Därav blev intet.
Jag plockade bland mina kartonger och sorterade papper. Vet ej varför jag sparar på gamla fakturor och annat av noll och ringa värde. Funderar på om jag blev skadad under tiden vi hade affärsrörelse, Georg och jag. Skatteverket hade vissa önskemål när det gällde egna företagare.
Numera sätter jag bara ett x på deklarationen och allt är klart.Varför då spara , tänker jag i mina ljusa stunder.

Som det står i rubriken så blev det, som så ofta i min vardag, en dag som inte alls blev som den var tänkt att bli.
Dagen fick ett innehållsrikt och märkligt slut. Hade tänkt berätta om detta men ser att klockan är så mycket. Jag lever nu, och en tid framöver, efter s.k. normaltid och då är jag sömnig nu. Jag hade så gärna berättat om den fantastiska kvällen, men behöver samla mig, bearbeta, som det heter och får ta den historien i morgon.

Frälsningsarme´n sjunger en sång som heter "Min framtid är i Herrens händer" där en strof lyder: "Han leder mig och länkar mina öden" och just detta fick jag anledning att tänka på en kväll som denna.

Nu säger jag GodNatt och önskar allt gott till oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar