fredag 2 oktober 2015

Fredag 2 oktober 2015. Inget blev som jag tänkt. Men det blev en bra dag ändå. Lite forntid i dag.Med tanke på barnbarnen.

Så seg jag är på morgnarna. Kommer inte igång även om jag vaknar tidigt.
I dag har Elsemarie, Lasse, Tobias och Isak åkt till Växjö.

Tyvärr är det dåligt med disciplinen hos mej. Att blogga är mycket roligare än att ta hand om ett rörigt kök, så jag valde det roliga. Kommer förmodligen att betyda en tidig blogg i kväll. Jag kommer tidigt i säng och "godnattsageläsarna" likaså.

Det är ett tag sedan jag skrev om 90-talet. Vecka 48 år 1992 var avslutad vill jag minnas.
Vecka 49, måndag 30 november. Lasse har musikundervisning i Betel. Elsemari och Linn här.
Tisdag 1dec. kom Kristin efter sjukhusbesök, där hon sövts för att ta bort bandage i örat.
Jag till tandläkaren där rotfyllningar påbörjades.
2 dec åkte Elsemarie och Linn till Katrineholm. Elsemarie jobb. Linn hos farfar och farmor.

Vecka 50 bestod av tandläkarebesök, Besök, hela veckan, av ett par tjejer, vilka var elever på Bibelskolan, Blidö, som nu avslutats. Elsemarie och Marylen gjorde den sedvanliga julresan till Stockholm
Jonas 13-årsdag firades.
Linn här.Hon envisas med att någon vuxen ska hålla i hennes händer så hon ska kunna trava runt i huset. Hon vill vara med.Överallt! Irriterad över att ej kunna springa runt utan hjälp. Tror jag!!!
Jag på Teater med Anna, en av mina tidigare skyddslingar och såg "Arvedelen".

Vecka 51.Jag marktjänst i Hjortkvarn medan Ulla fortsätter sin skolgång på Folkhögskolan i Kävesta.
Jag bakar bullar, kakor och tårtbottnar Ulla på körövning i Mikaelskyrkan.
19 dec. Lördag. Ulla och jag skalar 10 kg potatis och gör potatisgratäng.
På kvällen fest för 40 personer. Firar, i förväg, Lennarts 40-årsdag, som infaller på julafton.
På söndagen besök av gamla vänner från tiden i Vivalla.

Vecka 52 Nu tar år 1992 slut. Den 21dec kom Peter, en kille som senare blev min hyresgäst i ett av rummen på övervåningen. Socialen ringt om en 12årig flicka, som behöver ett hem.
22 dec flyttar Stefan och Monica, som hyrt rum här en termin.
Vaknar med feber och mår inte bra. Kvicknar till lite framåt kvällen. Åker med Kerstin till stan och handlar några julklappar. Väl hemma igen steker jag köttbullar och lägger in sill.
24 dec. Julafton är jag fortfarande dålig. Grattar Mattias på 19-årsdagen. Elsemarie, Lasse och Linn är hos farfar och farmor i Katrineholm.. Jag är sjuk.

26 dec åt jag lutfiskmiddag hos Kerstin innan hela familjen och jag åkte till Hovsta och grattade Fredrik som fyllde 20 år.

27 dec.Sven, Maria och Kristin kom en stund. Kristin stannade här över natten.
29 dec. Jag åkte till Ralf med lite julmat. Vi sjöng till hans fina gitarrspel.
30 dec. Elsemarie, Linn och Lasse kom en kort stund då vi delade ut våra julklappar.
31 dec, årets sista dag.Nyårsafton. Fam. Hallqvist kom för att stanna här några dagar. Så roligt!
På kvällen var de hos vänner på besök. Bernard, Jonas och jag hos Kerstins familj, där vi åt falaffel, räkor och pitabröd och inväntade det NYA ÅRET.

Med detta är år 1992 tillända och jag kan bara säga:"Tack Gud för din nåd och trofasthet, som kommit oss till del! Detta får gälla också den här dagen.
I TV4 visas ett underhållningsprogram, vid namn Idol, där mitt barnbarn, Ullas och Lennarts son Kristian är kapellmästare. Han har nyligen kommit hem från Asien där han tillsammans med orkester spelat i flera länder. Jag är urdålig vad gäller musik men har hamnat i en musikalisk familj och får vara glad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar