torsdag 26 oktober 2017

Torsdag 26 oktober 2017. Fick lite arbetslust, fortsatte att leta.

Varför Datorn fortsätter med att hoppa och fara förstår jag inte men jag hankar mig fram day by day!
Att flytta har det goda med sig att om man är något av samlare så kommer det fram en del intressanta saker i samband med uppackningen. Nu gjordes ju den i denna flytt i min bortavaro så nu går jag , som vi hade som valspråk i J1 (junior inom Örebromissionen) "framåt steg för steg."
Hylla för hylla, skåp efter skåp, för att ha slutlig kontroll över mitt hem.

Som jag tidigare sagt så samlar jag inte på grejer i någon större utsträckning . Men papper. Anteckningar från kurser, resor och möten, tidningsurklipp, kort och brev.
I dag hittade jag ett mycket litet kort på vilket fanns en anteckning från  60-70 talet då vi,  som familj var medlemmar i Filadelfia Örebro och vår pastor hette Sven Nilsson!
Hans predikningar och Bibelstudier missade man inte gärna.

På kortet finns återgivet några ord från ett sådant tillfälle.
"TRO är att VÄLJA i sitt hjärta att FÖRTRÖSTA på HERREN.
Du har valt EN gång. Välj igen när du kommer i prövningar."
SÅ mycket jag antecknade under de där åren vi hade förmånen att få lyssna till Sven.
Innan jag hittade kortet hade jag skickat en Grattishälsning till Sven som fyller år i dag.
Därför kom orden som en extra fin påminnelse denna dag i och minnen frammanades.

Dagen fortsatte med något som skulle kallas "rensning" men ordet låter inte så bra i mitt fall. Dagen har Gud och jag tillbringat ensamma, ända tills min fina granne ringde på dörren och erbjöd mig hjälp med något vi tidigare pratat om.  Så tacksam jag är att vi kom att bo dörr vid dörr, Tänk vilken omsorg Gud har om sina barn!

Det är bra med lugna dagar då papper får ligga framme lite här och där och jag kan ta en stund att läsa lite gammalt, historieintresserad som jag är.  Men ack nu minns jag de där samtalen som jag tänkte ringa men som "inte blev av"!!! Får åter användning för mitt slitna uttryck:" Jag gör det i morgon!"
Jag är ändå ganska nöjd med dagen även om det inte syns att jag uträttat något.
 
Nu ska jag överraska mig själv med att gå tidigt till vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar