fredag 6 oktober 2017

Fredag 6 oktober 2017. Ser sämre i dag igen.

Vet inte varför men en del dagar ser jag sämre än vanligt. Så är det i dag!
Det irriterar mig när jag har svårt att se prislappar i affären. Jag har i eftermiddag varit och handlat i den närbelägna affären. Stor och pampig. Inte som de två Närbutiker jag hade när jag bodde i villan
I jämförelse med avståndet till min nuvarande butik så var de andra inga Närbutiker.

Där jag bor nu är det nära till allt. I morgon ska jag ta bussen till Pålsboda och gratta Petter, som då fyller 40 år. Jag kan minnas hur glad Elsemarie var när hon, då 10 år, fick sköta om honom när han var baby och den lilla familjen kom till Borensberg och hälsade på hos oss. Lycka när hon fick köra barnvagnen!

I dag är hon och Tobias i Stockholm för att i morgon bittida finnas tillgängliga för något "evenemang". Själv sliter jag med mina pappershögar! Slänger ett och annat men det hela kommer att ta tid. Letar gör jag dagligen, men det lär visst höra till åldern, enligt vad jag hört. För min del desssutom tillhörande flytten från villa till två rum och kök. Jag vill så gärna få klart till jul.
I dag har jag hunnit med en del i alla fall. Ett dilemma är att jag fortfarande inte kommer igång "förrn halvgångs medda", något som mamma inte tålde. "Morgonstund har guld i mund", stod det på en väggbonad i min barndom. "Ack, lilla mamma, att jag hade lyssnat bättre till dina kloka råd!"

Jag hittade ett och annat guldkorn i ett kuvert i dag. Jag skrev "bloggen??" på kuvertet. Kanske jag någon gång plockar in ett guldkorn i någon kommande sådan.
Ingen kom och fikade hos mig i dag så jag köpte faktiskt en påse släta kardemummabullar i affären och fikade med två av dessa vid hemkomsten.

Tänderna är borstade och jag tillåter mig att gå till vila. Ska läsa lite mer ur min bok, som jag fick av författaren, min kloka vän Gunbritt. Gillar att läsa lite innan jag somnar. Jag läser sakta men noga.
I morgon är det lördag och jag ska låtsas att det är söndag så jag kan bjuda mig på två kardemummabullar i stället för en.
Ska ta reda på när bussen går. Har nära till den också. Kanske hinner jag ta hand om ytterligare några papper innan det är dags att åka.

Nu önskar jag oss alla GodNatt! Sov Gott! Forntiden får vänta!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar