onsdag 18 oktober 2017

Onsdag 18 oktober 2017.Härligt med sol ig dag!

I dag grät jag lite. Jag märker att synen försämras och det känns svårt. Det betyder att jag blir så osäker i både det ena och det andra.
Just nu är jag glad för ett telefonsamtal som nyss avslutats.
Jag tar vara på ljuspunkterna i livet.
Har i dag ringt och grattat min sonhustru Maria. Hon var på sammanträde på födelsedagen. Vi ska träffas en annan dag. Till helgen åker Sven och hon bort och jag gör likadant fast vi åker mot olika väderstreck.

Jag tar det alltför lugnt på förmiddagarna. så också i dag. Därför blir dagarna så korta.
Jag vaknar på nätterna vid fyratiden och ligger sedan och väntar på att somna om i ett par timmar innan jag hamnar i fåtöljen med en kopp kaffe och en bulle för att sedan somna någon timme.
Jag gillar't inte!

I dag var det fika och dragspelsmusik och sång i samlingslokalen på "Gillet", där jag bor.
Efter det gick jag i det fina vädret runt kvarteret, sedan jag handlat en del.
Jag värmer mat i micron för trot om ni vill, men jag råkade låsa spisen igen och orkar inte vrida funktionsknappen till nolläge. Får se om någon som  orkar vrida på knappen kommer i morgon.

Kanske inte att undra på att jag är så sömnig i kväll. Om jag tänker på förra nattens dåliga sömn.
Från en väninna kommer hälsningar om att hon varit i Jerusalem och på FB visar foton därifrån.
Jag skulle så gärna vilja komma dit igen. Sedan tiden då Georg ofta vistades där har jag fortfarande vänner jag skulle vilja träffa. Utöver alla platser, där jag många gånger var med Georg.
Platser och gator jag aldrig glömmer.
Just nu  får jag SMS från en vän, som jobbar som volontär med invandrare. Vill att vi ber för mötet med Migrationsverket i morgon och resan dit och mötet där. Visst vill vi vara med och bedja. Förbön har så stor betydelse.  Han kan göra mer, ja långt mer , än vi kan bedja eller tänka. Så står det i Bibeln.   SOV GOTT, mina vänner!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar