tisdag 24 oktober 2017

Tisdag 24 oktober 2017. Nej, jag kan inte hålla löftet om tidig kväll!

Så blev jag ett par timmar sen också i kväll! Orsak? Jag letade för länge! Har så svårt att ge upp!
Jag började tidigt med att leta. Egentligen ingenting att vara så angelägen om att hitta!
En påminnelse från Länsförsäkringar. Någon faktura har jag inte sett. Det är fortfarande lite rörigt här efter den stora flytten.

Påminnelsen har jag däremot skådat, men nu är den borta. I morgon tar jag en promenad dit för att ordna saken. Jag har i alla år betalat från årsskifte till nästa årsskifte. Nu blir det ändring av datum och jag antar att summan också är något ändrad. Får se det i morgon. Hade jag valt att gå dit i dag i stället för att leta så hade jag vunnit lite tid.

Vad har jag gjort mer än letat, druckit kaffe, läst Bibeln och pratat med Gud?
Jomenvisst! Jag tog hissen ner till källaren. Cyklade 10 minuter och använde Roddmaskinen i 5 . Hade bokat samma tid som i går och Tack gode Gud att du påminde mig en stund före så jag inte missade den där kvarten. Jag behöver nog bli påmind i morgon också. Jag bokade samma tid igen.

Efter det ska jag i morgon förena mig med andra vänner här på "Gillet" och äta SURSTRÖMMING. Fick i min hand ett papper om detta och glad blev jag!
När vi bodde på Eklundavägen hade Georg och jag surströmmingsbjudningar flera gånger, men tidigare på året, så vi kunde sitta på altan! Så trevligt att äta denna Delikatess tillsammans med likasinnade.
På tal om Georg så grät jag ett par tårar i dag när jag tänkte på honom. Saknaden finns där fast åren har gått. Jag sörjer också Isak, den lilla söta vovven, som kom varje morgon och som var så tillgiven.

Ser på klockan att jag hinner hämta lite från Dagboken om Forntiden. Dagen som gått hade inget att bjuda på utöver en kort träning och letande. Jo Kerstin ringde! Ett litet avbrott denna dystra gråkalla dag. Tittade också på TV en stund.

Tar vid där jag slutade i går.År 1996. November 16. Ulla som sovit över här hade körövning i Mikaelskyrkan. Jag tömde balkonglådor och min snälla granne Sven kom och spikade fast vindskivan, som behövde fixas till och som han iakttagit!
Nov. 17, söndag. Ulla kvar. I dag ska hon sjunga i kyrkans kör innan hon åker hem till familjen efter sin vecka i Härnösand. Tisdag den 19 blev Lasse bestulen på sin cykel.
Nov.21. Kristin kom till mej och vi bakade Tunnbröd.
Nov 23.Lördag. Emil fyller fjorton  år i dag,  Filip två! Firade honom på söndagen.
Nov.25 Minus 5 grader. På morgonen ett par timmar i skolan. Tre lunchgäster, Köpt Tvillingvagn på annons, Handlat, hämtat barnen på dagis, bakat två tårtor. I säng 1.15.
Nov. 27.Till Ralf på besök. I morgon ska han komma åter till sitt hem och få både mat och tillsyn av Hemtjänsten. Köpt födelsedagspresent till Emil

Nov. 29. Margareta Forslund ringt . Jag bakat Saffransbröd mm.
Nov. 30. Vaknade till en gammal sång inom mej."Han tar inte glansen av livet".
Till Holmgatan där både Emil och Filip gratuleras efter sina födelsedagar. I morgon är det första advent och första december.
Så var hela november också klar. Så önskar jag er alla, mina vänner en GOD NATT!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar