söndag 22 oktober 2017

Söndag 22 oktober 2017. Födelsedagskalas.

Luftombyte eller inte. I dag har jag sovit bort halva dagen. Resten av den tillbringades med Thea, som fyllde 8 år och hennes familj med de busiga tvillingarna 1½ år gamla. Alltså trivsamt busiga!. På kalaset fanns  minst sex kusiner, en gammelmormor/farmor, farföräldrar, farbroder, kusinföräldrar!

Det är bra att fira födelsedagar för man träffar alltid några av släktens många medlemmar.
Efter fikat bjöds vi upp till övervåningen där en teaterföreställning hade planerats. 
Alva, äldst av kusinerna, stod för den och skådespelarkusinerna skötte sig med den äran. 
Vi andra satt tysta och följde skådespelet med ljuseffekter och allt.
Roligt var att se tvillingen Vilma smälta in i sammanhanget, som om hon visste precis hur hon skulle bete sig!
Se bara så roligt man kan ha med enkla medel! "Publiken" applåderade ljudligt och alla medverkande bugade prydligt! Ja,se det var en fin födelsedagsfest. 

Jag visade upp mitt omlindade finger för att alla skulle få chansen att "tycke synn om" för fingret är nu så bra att jag i morgon sätter på ett plåster och ingen kommer att "tycka" något. Hahaha!
I bloggen i går skrev jag om att jag hade ätit slut på bullar. Vad hände? Jo Ulla hade i dag med en påse bullar till mej. Morgnarnas kaffestunder är säkrade för ännu en vecka. 
I dag hade Kerstin födelsedagskalas tillsammans med sin familj. Jag var hos henne på kalas den dag hon fyllde. Se bara så roligt vi har!

Nu är det sov"dags" för länge sedan. En "dags" jag gillar men har så svårt att hålla koll på. Men efter två dagars "luftombyte" så känns det må ni tro! Fast jag vet att ingen gör det! Skratt!
Kära bloggläsare! Sov Gott! En bra vecka önskar jag oss alla! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar