lördag 21 oktober 2017

Fredag 20 och lördag 21 oktober 2017. Så härligt att åka Västerut någon gång. Så tacksam för mysiga dagar.

I går var det fredag. Familjen Hallqvist hade planerat en resa Västerut och jag blev erbjuden att följa med. Elsemarie och Lasse tog tåget. Jag hämtades med familjens bil av Tobias och min första långresa med yngsta barnbarnet påbörjades.
Det blev en skön, trygg resa  med en duktig ung chaufför vid ratten.
Resan gick dill Göteborg utan uppehåll. Det var ljust när vi lämnade Örebro men innan vi nådde vårt mål så hade både mörker och regn slagit till.
Inga problem med att hitta till Västra Frölunda där vi blev bjudna på Tacos av Filip. Thea jobbade till klockan åtta och kom trött hem.
Elsemarie och Lasse på konsert med sina "gamla" vänner Henrik och Helena.
Helena och Elsemarie har varit bästisar sedan de var 6 år. Nu är de 50.

Efter nattens sömn var det dags att åka ut i Skärgården och bese havet och allt vad därtill hör.
Vi förvånades över att det faktiskt inte är så olikt vårt Figeholm på Ostkusten.
Smala vägar, havet, båtarna, sommarstugorna. Elsemarie kunde hålla sig från att hoppa i denna dag.
Lite för kallt, men ser fram emot att få gör det en annan gång.

Filip och Thea stannade hemma. Filip pluggade inför prov på tisdag. Thea hade prov i dag.
På vår biltur stannade vi också till och fikade hos vänner till Elsemarie och Lasse.  De bor i ett stort hus med flera rum och stor tomt. Så trivsamt och med grannar  på nära håll. En och en halv kilometers cykelväg till badplatsen vid havet.Fast vi åkte bil och lite omvägar för att se på allt vackert.

Nu är vi åter i Örebro och jag är snart i säng. Visst är jag lite gammal men har en viss nyfikenhet på livet kvar.
Att få träffa nya vänner är också roligt, människointresserad som jag är, och alltid har varit.

Nu återstår att se hur luftombytet har påverkat mej.
Ä jag "normal" i morgon så är det OK. Om jag INTE är det så är det också OK.

Tacksam för allt roligt dessa två dagar hade att ge ska jag nu sova för att i morgon ta söndagsmorgonkaffe med Wienerbröd, som Elsemarie försåg mig med i dag.
Mina hembakade bullar är slut så det passade bra! Så fort fingret är läkt ska jag baka egna bullar.
Tar det för lång tid köper jag plastvantar och bakar ändå!. De jag hade försvann i flytten.
Sov Gott mina vänner!

I Bibeln står det:" Lova Herren min själ och förgät ej vad gott han dej gjort."
På vår rundtur idag sjöng familjen H. så fina sånger. Jag mådde så gott av att lyssna till dessa, som jag kunde utantill men sångröst har jag numera ingen och någon bra sångare har jag aldrig varit men vad gör det när det vimlar av dem i släkten. Bara att lyssna och njuta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar