fredag 13 oktober 2017

Fredag 13 oktober. Stor dag! Kerstin fyller 66 år.

Kanske inte att undra på att jag i dag är tacksam för mina fina barn.  Att jag en dag som denna fylls av glädje över att alla våra barn lever och, i sin tur, har familjer gör att mina tankar går mer än 60 år tillbaka i tiden. Tunga, svåra dagar då Kerstin, som i dag fyller 66 år hastigt hade insjuknat i hjärnhinneinflammation. Möjligen finns det  i Lesjöfors, där vi då bodde, någon  som minns detta.
Inget stort samhälle och om det hände något oväntat så visste alla om det på kort tid.

Vi mötte,i vår oro, så mycket av kärlek och omsorg av samhällets invånare så jag blir tårögd vid minnet.
Troende eller inte, bad till Gud gjorde man! Tror att jag i tidigare bloggar berättat om de där förfärliga dagarna, då vi levde i ovisshet om utgången.
Efter några veckor var vår tös hemma hos oss igen, Trött och blek men fullständigt frisk.  Hon repade sig snart och utbildade sig sedermera till Distriktssköterska, och som hon ibland sagt som svar på förfrågan om vad hon jobbar med. " Jag är distriktssköterska och jag är en BRA distriktssköterska!!
Något jag inte betvivlar!

I dag tog jag Färdtjänst för att åka och gratulera Kerstin och äta god middag tillsammans med henne och hennes man. Härligt, soligt sensommarväder!
På söndag ska det bli mer firande.
Vill ej underlåta att berätta om väskan med nycklarna, som Kerstin ringde om på hemvägen. Aj då! Det där med minnet! Det ordnade sig smidigt och jag kom hem lagom för att få telefon från Gunnel i Borensberg, som har ärende till Örebro på söndag och då kommer till mej på besök tillsammans med Elsemarie och Lasse.
 
I kväll åkte Tobias till Stockholm för ytterligare prov inför en eventuell  resa till USA  nästa år, med inplanerade studier.  Hotell i natt med provet tidigt i morgon bittida.

Skulle börja skriva om "F0rntiden men känner mig ej helt OK så jag intar sängen och skriver i morgon när jag är piggare.

Sov Gott alla mina vänner!  En psalmvers kom i mitt huvud. "Tack min Gud för vad som varit! Tack för ALLT vad du beskär! Tack för tiderna som farit! Tack för stund som inne är! Tack för ljusa, varma vårar, Tack för mörk och kulen höst! Tack för redan glömda tårar! Tack för friden i mitt bröst!"
 Med denna vers avslutar jag dagens blogg och går trygg till nattens vila.  GODNATT!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar