onsdag 25 oktober 2017

Onsdag 25 oktober 2017. Kortisblogg i kväll.

Datorn hoppar och far i kväll igen!
Jag skriver lite för jag misstänker att minnet blir lite sämre  så jag riskerar inte att vänta till i morgon för då vet inte de mina hur jag haft det i dag. Att jag tar det alltför lugnt på morgnarna och berättat om det har fått till följd att en och annan vill ta bort "ALLTFÖR". Ta det lugnt är tillåtet och inte "ska jag vara så sträng mot mig själv", som en bloggläsare i går uppmuntrade mig med att säga.

Jo frukostgröten blev, som så ofta, uppäten vid 12-tiden. Incl blåbär och bara EN sorts blodtrycksmedicin.
Innan dess hann jag med den viktiga ordningen med kaffe bulle och samtal med Gud.
I dag fick jag pr telefon ännu en ung människa att be för. Gud och jag samarbetar och Gud kan göra "mer, ja långt mer, än vi kan bedja eller tänka" står det i Guds Ord, Bibeln. Underbart!!

Gud påminde mig om att klockan var tre. Tog hissen ner till Träningslokalen. Nöjde mig med, som i går, tio minuter på motionscykeln och knappt fem minuters roddmaskin.

En kopp fika efter det och sedan lite letande igen. Nu har jag kommit in i en fas då letandet inte i första hand beror på att jag inte var med vid flytten utan nu mera beror på att jag glömt var jag ställt en del pärmar (ja det rör sig ju mest på det planet i MIN värld!!) och andra saker.

Jag hittade min lilla ficklampa  men INTE mitt skokartongskontor. Och inte gick jag ut i regnet för att gå till Länsförsäkringar i dag heller. I morgon ska solen skina och DÅ!!!

Det hände annat roligt . Klockan 17.00 skulle Surströmmingsfesten börja här på Gillet, där jag bor.
Jag kommer sällan för tidigt till sammankomster. Icke i dag heller.
Prick klockan fem kom jag "som sista matgäst" in i festsalen där en ganska stor skara pensionärer satt vid de dukade borden. Hoppsan! Så länge har jag väl nu varit pensionär så jag borde lärt mig !! Men icke! Dock kommer det nog att bli bättre ju fler gånger jag kommer att dela Gillets aktiviteter framöver! Min vän från kyrkan, Inger Torstensson var också där.

Nu började den glada festen. Gillets Gårdsråd stod som arrangör och hjälptes åt med att servera jättegod Surströmming, Tunnbröd, Hackad Rödlök, Messmör, Creme Fraiche (nytt för mej i dessa sammanhang) och nykokt god potatis, Öl, Lokavatten eller mjölk.
SÅ roligt att sitta där med så många vid borden och ALLA gillade maten. Tror att jag tidigare berättat om en liknande fest då det också serverades Sibyllakorv till det fåtal som ännu ej fastnat i tyckandet om Surströmming.

Efter denna fest serverades gott kaffe med en enkel Gräddbakelse. Perfekt avslutning.
Sedan gick vi alla hem medan det arbetande Gårdsrådet tog hand om "efterfesten."

Att jag är sen med Bloggen beror på att jag tittat på TV ganska länge sedan jag kommit hem.
Uppdrag Granskning visade hur ett flygplan lämnade vårt land med Afhganer som ej får stanna i vårt land och även samtal med unga killar om deras situation.

Så är läget och för mig finns bara ett att göra. Gå till sängen och vara tillfreds med att lägga mig när klockan slår 23.00. Som det verkar. Sov Gott, mina vänner! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar