tisdag 30 maj 2017

Tisdag 30 maj 2017. Aj då, är klockan så mycket redan? En liten kortis igen.

Befarar att jag börjar få "flyttfeber". Hinner ytterst lite på en dag. Hade jag haft samma ork som förr och samma fart i benen som på den tiden då skulle det ha uträttats mycket med den tid jag nu har till mitt förfogande.  Men så är det inte. I går och halva dagen i dag har jag "letat", som så ofta numera.

Jag ber till Gud när jag har försökt själv ett tag och se det hjälper. Gud blir jag inte klok på och det är nog inte meningen heller. Jag VET att han alltid hjälper men vill inte vänta så länge som jag ibland får göra,

Ofta när det gäller små vardagliga saker får jag svar direkt.
Det har dock hänt att jag bedit för något i åratal innan jag fått bönesvar. I Bibeln står det att "om vi ber om något efter Guds vilja ( nog så viktigt) då hör han oss,

Det förunderliga är att även de gånger då jag  fått "vänta i åratal" så har Gud uppehållit mig med sin Nåd. Påmint mig om bibelord, som stärkt min tro och hjälpt mig att fortsätta att tro.
SÅ många gånger saker och ting till sist har förändrats och jag har fått tacka och jubla för att Han aldrig sviker.

I dag har jag fått ett böneämne,som jag talar med Gud om Ett fall där det måste till ett Guds ingripande för att en situation ska förändras. Jag blir så tacksam att jag får vara med. Samarbeta med Gud! Att känna sig maktlös, sorgsen och villrådig men ha en vän som både vill och kan hjälpa om han får. "Nalkas Gud så ska han nalkas eder" stod det på en broderad väggbonad i min barndoms kök.
Det är något som fyller mig med tacksamhet!

Dagen har i övrigt varit ganska händelselös. Jag har fortsatt med mina pappershögar för att inte behöva ta med allt i flytten.  Att lämna en villa , om än en liten sådan, och flytta in i en tvåa kräver en del av slängande av sådant som jag ej behöver. Egentligen!
I går skrev jag om ett skrivbord, som inte finns plats för i tvåan. Nu är det "bortgett".
En gammal spegelbyrå från Georgs föräldrars första hem har varit ett litet problem, som löstes bra.
Jag får ett skrivbord, som står i vägen hos Ulla och Lennart och de hämtar spegelbyrån hem till sej.

Nu är det ordnat med de stora sakerna så de försvinner. Smågrejer kan jag ta ställning till när jag kollat in vilka ytor jag har att röra mig med,
I går fick jag så mycket matvaror av barnen så jag behöver inte handla på flera dagar.
Hoppas att jag kommer igång med arbetet lite tidigt i morgon. Inte slöa bort halva dagen.
Är tacksam för att det känns som om förkylningen har avtagit och jag känner mig piggare på dagarna.

Nu ska jag iväg till sängen. Om någon bloggläsare ännu inte somnat så var gärna med i bön för det böneämne som jag ska fortsätta att be för. Somnar ofta medan jag pratar med Gud. Det är inte fel!

Kära vänner, SOV GOTT och gå till vila i frid! Ser fram emot en ny dag i morgon.
Tänker på de ensamkommande som nu ska utvisas till en osäker framtid i de länder de flydde från.
Låt oss gemensamt förvänta oss att ett nytt och humant besked ska komma. Många är engagerade
och det är bra men det är politikerna som bestämmer. " Gud som haver barnen kär..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar