fredag 26 maj 2017

Fredag 26 maj 2017. Och nu så har sommaren kommit! Allt blev grönt i ett huj. Hur nu det gick till!

Jo så var det. Från den ena dagen till den tredje var hela naturen grön! Hur det gick till?.
Det kanske ändå finns en Gud som håller i trådarna. Så tänker jag!

Vilken dag vi haft! Och vilken underbar sommar kväll!
Jag har nyss kommit hem efter en intensiv och mysig dag tillsammans med delar av min stora familj.

Dagen började med att jag tillsammans med Elsemaries familj åkte till Centrum och denna gång försedda med tumstock och block kollade den bostadsrätt jag förvärvat.
Det verkar som att jag fått precis vad jag behöver och önskat  i boendeväg.

Nu gäller det bara att se till att, när dagen är inne, jag har hittat rätt firma att forsla mina möbler och annat till den nya adressen. Plus att jag gjort mig av med de grejor jag inte behöver ta med mig. Pianot och sofforna är redan bortlovade. Kvar finns ett gammaldags skrivbord, som Georgs pappa en gång ägde. Det är i största laget för att ta med till nya bostaden.

Lyckligtvis konstaterades i dag att mitt kära runda köksbord kommer att få plats.
Ärligt talat så verkar allt vara helbra och jag kommer säkert att framöver få anledning att  berätta om ett och annat.

Från denna inspektion bar det iväg till Marieberg där kostym och skor till Georgs och mitt yngsta barnbarn skulle inhandlas till kommande studentfestligheter. Filip hade dessförinnan tagit tåget mot Göteborg för att lägga sista hand på ett examensarbete.
En synnerligen serviceminded kille såg till att Tobias fick rätt kostym i önskad färg och med matchande slips och näsduk. Så fin han blev!
"Köste va de köste vill", resonerade den hulda modern med lånade, bevingade ord från Emils pappa, på sin tid boende i det småländska Lönneberga.

Tobias är, liksom Emil en snäll gosse, älskad av sina föräldrar och omtänksam om sina medmänniskor.

Med en påse wienerbröd åkte vi hem till Lasse, som hjälpt Filip till tåget och nu hade kaffe klart till oss. Jag fick skjuts hem av Lasse, som passade på att titta till Alfons så han fortsätter "att gå sin tysta ban" över gräsmattan.

En kort stund senare hämtades jag av Fredrik och Anna med deras fina killar, Johannes och Lovin.
Nu åkte vi till Hovsta där kusiner med föräldrar var samlade. Cornelia från Stockholm med sin syster Stella och föräldrar var där för att tillsammans med oss andra fira Cornelias födelsedag.
Jag älskar att se och höra små barn omkring mig och njöt i fulla drag.
Kusinerna roade sig med att klättra i träd och göra kullerbyttor på gräset.

Tårtfesten avslutades med att vi alla bjöds på hamburgare eller korv. SÅ gott och mättande!
Vi var 16 personer, som satt på den rymliga uteplatsen och njöt av den underbara sommardagen!
Jag fick skjuts hem och skriver nu ner en liten blogg medan jag minns vad som hänt denna intensiva dag.
I morgon bär det, för ett par dagar,  av till Wien med ett par av de som var med på festen.
  
Att jag är nöjd över en så fin, rolig dag förstår ni , mina bloggläsare.Dessutom mycket trött och sömnig. Jag är så nöjd och tacksam för min fina familj och kommer att sova gott.
Får se hur morgondagen blir. Var dag har "nåt att ge, nåt att ge" sjunger vi.

Sov Gott, mina vänner! En spännande framtid väntar! Just nu är det sängen! O, vad jag längtar dit!
Jag hade gärna varit på Stortorget i kväll men orkar inte. Får läsa om evenemanget i morgondagens tidning.  GODNATT! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar