tisdag 2 maj 2017

Tisdag 2 maj 2017. Vilken dag! Bara roligheter!

Ja se det blev en rolig dag!
Visst tog jag det lugnt på morgonen som vanligt. Men sedan hände det saker.
Först kom Annelie och vi fikade UTE PÅ ALTAN! Fattar ni? Solen strålade och varm var luften.
ÄNTLIGEN! Nu är det sommar! Ska det vara hela veckan. För det har de sagt på TV!

Sven ringde på väg till IcaMaxi för att veckohandla. Något jag behövde? Lika varje vecka! Denna omtänksamhet gör mej så gott.
Kerstin ringde. "Har du ätit något mer än gröt i dag?" Jag förklarade att jag äter lite senare.
Om en stund kom hon med en matlåda. Underbart god Risotto. De är duktiga kockar alla mina barn!
En kasse med frukt och annat gott hade hon med sig.
Vi fikade länge på altan, Kerstin Annelie och jag! Det där med fika på altan för första gången på riktigt är rena hälsokuren.
Systersonen tog sin fru med sej och åkte till sydligare breddgrader i dag.

Ett telefonsamtal, som utlovats, nådde mig precis när jag blivit ensam efter besöken.
Vi pratade om sådant som för oss var viktigt och det gladde mig så mycket.
Efter det ringde min vän Inga, som kort stund därefter kom för en fikastund.
Hon hade varit ute på en tripp till Stockholm och hade en del att berätta.

Så var jag framme vid dagens stora händelse. Årets Deklaration. Sista dagen i dag.
Jag har inget minne av att jag lämnat min deklaration före sista dagen så jag följde mönstret.
Minns forna tider då Kerstin och jag gjorde sällskap ner till Skatteverket, sista dagen på kvällen.
Det var något av spänning i luften och lite feststämning(!!) när folk samlades för att lämna Deklarationsblanketterna.
På den tiden hade jag mycket noggrant fyllt i alla uppgifter och det hade tagit timmar.
I kväll ringde jag ett telefonnummer, uppgav mitt personnummer, min identifieringskod och sist min kod för underskrift. Swish, så var det gjort på nolltid.

  Deklarationerna har jag alltid fixat åt både Georg och mej. Tid har det tagit men det händer ju bara en gång om året.So what?

Nu vill jag säga att jag tycker att jag "bättrat på mig" i dag och hoppas att denna bättring fortskrider under morgondagen så jag kan ge mig ut i trädgården och visa mitt intresse.
Grannarna har kommit en bit på väg. Jag går dock inte ut och jobbar om jag inte är fullt frisk. BSNV.

Tacksam för en verkligt trevlig dag önskar jag er alla mina vänner en GOD NATT.
Minns just nu en bön vi bad som små, sedan vi var klara med "Gud som haver".
"Det går en ängel kring vårt hus med två förgyllda ljus. Han bär en bok uti sin hand. Så somna vi i Jesu namn. Amen"   Var rädda om varandra! Ingen lever för sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar