söndag 28 maj 2017

Söndag 28 maj, MORS DAG! Tiderna förändras!

Jag tänker på år tillbaka då barnen med sina familjer kom hem till oss för att fira Mors Dag!
De små barnbarnen kom med små teckningar de gjort. Stod där så finklädda och sjöng. Vi åt tillsammans och sedan saft, kaffe och MORSDAGstårta, så klart!

Åren har gått och mycket har förändrats. Barnens familjer har vuxit  men vi har fortfarande mycket av gemenskap fast vi är så många.
Födelsedagar är vi alla med bara jämna dagar när födelsedagsbarnet ställer till med fest. Studentdagar är alla med. I år den nionde juni är det barnbarn nummer fjorton och den sista i raden, som tar studenten.
Men känn ingen oro ! Snart kommer äldsta barnbarnsbarnet och sedan kommer det ett antal år med studentfester kan jag försäkra. Det är ju faktiskt ett bra sätt att få träffas år efter år i vacker försommartid. Jag är så glad över dem alla!

I dag hämtades jag av Elsemarie och hos "Tant Grön" i Vintrosa fanns Kerstin, som uppgjort var.  Ulla bortrest denna helg. Det blev en trevlig fikastund med härliga räkmackor, kaffe och bakelse.
Vilken grej! Så roligt!
Vid hemkomsten kom Annelie med en stor vacker hortensia att ha ute på altan samt en storpack choklad. Vi fikade på min fina altan och njöt i solskenet!

 Jag känner mig så privilegierad av all välvilja ! Tack Kerstin, Elsemarie och Annelie.
Ni är så omtänksamma!! Ulla och Sven har jag gratulerats av telefonledes. Inte är jag bortglömd, inte!
Naturligtvis hann jag också med att sova  en stund i fåtöljen på eftermiddagen.

Vilken otroligt vacker sommardag vi haft i dag. I landets södra del. I Kiruna har det snöat! HÖR och HÄPNA!
Men snart har sommaren intagit hela Norrland och då, minsann, får de sol, sol, sol!!!
Min vän Amer bor nu i norr. Om en tid kommer han hit och jag får veta hur han har det och hur han trivs.
Nu är dagen slut och jag ska utföra en del sysslor, som jag inte gjort fast jag"bort"

Tackar åter Gud för Hans kärlek och omsorg om de sina. Jag är trygg i Hans sällskap!
GODNATT, SOV GOTT, alla mina vänner! Jag hinner inte med Forntid i kväll heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar