lördag 27 maj 2017

Lördag 27 maj 2017. Två i mitt sällskap hamnade i sjön. Frivilligt!

Telefonen ringde tidigt. "Vill du hänga med till Ånnaboda?"  "OK"!  "Vi hämtar dej om fem till 10 minuter! Jag hade just tagit gröttallriken ur micron  då både den och jag fördes ut i bilen där jag åt min gröt och spillde på min tshirt.  Jo jag vet! Det går att tvätta den!

Den långa bryggan rörde sig stilla. En stol för min välfärd fälldes ut och snart satt jag bekvämt i den.
De två i mitt sällskap, varav den modigaste, sin vana trogen, och med sin faders gener i blodet, hoppade; NEJ, DÖK i "havet" under starka protester från en skällande liten Frank när matte också  hoppade (eller dök?) i . "Vad är det för dumheter Matte hittar på?" Han var så nöjd när han fick doppa sina tassar i sjön och oj vad de små fötterna försökte simma! " Kan, jag också!"

Att sitta vid sjön och dricka morgonkaffe är ett nöje så stort och vi drog oss till minnes de år vi hade vår sommarstuga i Högskulla och drack vårt morgonkaffe vid Östersjöns strand.
Då hoppade; eller dök vi från "stora stenen", (eller lilla för en del mindre modiga) Hela sällskapet tog sina dopp innan vi samlades kring kaffekorgen som Lennart, till sin stora glädje, hade till uppgift att bära ner till sjöstranden! Det var tider det!

I dag firades mamma Elsemarie av sina barn och sin Lasse. En fantastisk present fick hon!
Utöver vackra blommor fick hon "Biljett" till Göteborgsvarvet:"Grattis på MORS DAG finaste mamma! Du ska springa Göteborgsvarvet 2018 och vi kommer att heja på dig!"

(21 km.) Om någon undrar.!!  Då gäller det att ha bra skor!! Inte få skavsår som i går på en promenad till Stortorget.

Annelie och jag fikade på min altan sedan hon fixat till det lite efter att hammocken försvann. Nu står  en vit möbel där i stället!

Mina alltför sent sådda tomatplantor planterade jag i dag om i krukor med en planta i varje. Ska bli kul att se hur det ska bli med dem på nya stället.

Jag har nu kommit till den där punkten då jag bara måste sova. Så jag säger GODNATT till er alla.
I morgon ska jag på utflykt hela dagen. Jag tror att barnen vet om det.
Jag vill att barn ska uppvakta sin mamma i första hand. Sedan mormor och farmor. Med det ska det vara nog tycker jag, som gärna åker hemifrån den där dagen.

SÅ tacksam jag är för den här härliga dagen . För mig blir aldrig livet långtråkigt.
I dag ringde jag min syster IngaMaj,  och vi hann prata en stund.
Jag är så imponerad av att hon har så bra minne. Hennes hörsel är också bättre än min.

Nu känner jag mig inte förkyld så jag ska  göra ännu ett besök i hennes nya hem.
Nu när sommaren kommit kan vi sitta ute och fika. Så härligt!
SOV GOTT, mina vänner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar