torsdag 18 maj 2017

Onsdag 17, torsdag 18 maj 2017.Solen och värmen fyllde oss med förundran.

Om TV flera dagar i sträck sagt att värmen och solen är på väg och det är lika grått ändå, händer det att jag tappar tron på både värme och TV och slutar att lyssna.
Så kom då dagens överraskning. Nyss tittade jag ut på altan där termometern visade 28 grader klockan 21. Det har blåst lite på eftermiddagen. Nu är allt stilla. Vad händer då?

Jo då börjar jag längta efter  Georg. Tycker mig höra honom föreslå att vi ska ta en promenad i den vackra kvällen. Jo jag vet att dagen D närmar sej och att det kan ha en viss betydelse.
Nu känns det bra att få sitta en stund vid datorn och få till en liten blogg.
I går regnade det och jag sov halva dagen i fåtöljen. Förkylningen tröttar mig och jag är glad över att jag snart ska få  träffa min fantastiska läkare.
I dag låg i brevlådan det efterlängtade brevet från Vårdcentralen. " Blodtrycksmätning och träff med läkaren." Datum 9 juni. NEEEJ!
Förra gången jag kallades fick jag världens näsblödning. Återbud!
Nu, 9 juni, Studenten för yngsta barnbarnet, nr 14.  Direkt ringde jag och bad om ny tid. Sköterskan hade full förståelse för att jag inte avstod "studentutsläppet", som skulle ske samtidigt med mitt läkarbesök.

I går hände ingenting men det gjorde det i dag.  Kerstin var i affären. Något jag behövde?
Joodå, mjölk och lite annat behövde jag. Kerstin vet att jag gillar mango. Nu kom hon med små djupfrysta mangokuber, så goda. Inte nog med det. Frukt och JORDGUBBAR, de första för i år för min del. SÅ goda. De kom från Spanien. Där var vi förra året då Kerstin och Awad hade bostad där en tid.

Vi hann förresten med en tripp till Mallorca också. alla fyra. Då passade vi på att fira Ullas födelsedag medan vi var där.
I dag fyller hon år igen men nu firar hon ensam med sin Lennart. Vi andra får väl passa på vid ett annat tillfälle. Alla, utom jag jobbar ju och jag slåss fortfarande mot förkylningen så jag tar det lite lugnt.  Jag vågar inte träna heller för det och det irriterar mig. Jag vet vad det betyder att hålla upp i flera veckor.

Någon "Forntid " orkar jag inte med i kväll. I morgon planerar jag att baka Finska Pinnar. Degen står i kylskåpet och det finns kaksugna, som inväntar att få äta dem. Så vet ni!
Jag får också lunchgäster, som ska få soppa och pannkakor. Får besök av en firma som fixar i trädgården så den blir fin till midsommar.

På tal om midsommar så är det märkligt att åren sätter sina spår. Förr planerade jag någon resa eller annat att göra när det var helg. Numera tar jag dagen som den kommer." Blott en dag ett ögonblick i sänder. SÅ skönt! Orkar jag med att göra någon syssla så gör jag det, annars så vilar jag. Vilket jag INTE gillar men gör det ändå!

GodNatt mina vänner! Sov Gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar