onsdag 18 november 2015

Onsdag 18 november 2015. En del dagar blir inte alls som jag tänkt mig.

Vilken bra dag det skulle bli! Jag skulle hinna så mycket. Åka till stan och uträtta några ärenden.
Behövde bara snyta mig lite så började näsan blöda. Inte måttligt heller! Inte kunde jag klä mig, inte ta fram frukost. Hann inte ens bita i bullen till morgonkaffet, som fanns där i koppen.

Klockan var 15.00 innan jag åt frukost. Tre timmar senare åt jag lunch. Blodpudding.
Tyvärr visste jag inte hur man får stopp på kraftig näsblödnig. När jag pr telefon fått veta att jag gjort helt fel då jag intagit sängläge och följde råden så var allt OK

Jag var då så genomtrött och har sedan sovit största delen av dagen. Isak fick gå ut på altan och kissa i stället för den vanliga promenaden. Sorry snälla Isak, som legat på golvet och "delat".
När Lasse ringde på dörren för hämtning blev han så glad så han halkade omkull på golvet av farten.

I TV säger de att Säkerhetspolisen höjt beredskapen till 4 på en 5- gradig skala.
Vet ej på vilka grunder. I dag har polisen i Paris gjort tillslag mot en misstänkt lägenhet, där de sökte efter  en misstänkt terrorist.

Klockan är 19.30 och jag är både trött och sömnig trots att jag sovit så stor del av dagen.
Bara så ni vet så intar jag härmed sängen. De i sjukvård arbetande som tillhör familjen har hört av sig och håller mig under "avståndsuppsikt". Tala om att vara privilegierad!

Nu tackar jag Gud för all hans omsorg och för en skön säng. SovGott alla vänner!
"Herren är min herde, mig skall intet fattas. Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro!" Ps23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar