fredag 13 november 2015

Fredag 13 november 2015. Mörk och regnig dag.

I kväll skriver jag min lilla blogg på paddan. Sover inte hemma i natt och glömde ta med mina gamla dagböcker så det blir ingen "forntid", som planerat var.

Om dagen kan sägas att jag sov till klockan tio. Förstår ej detta. Skulle träna. Nej inte ge sig ut i detta mörker som faktiskt varade dagen lång. Jag kunde lika gärna sova. Regnade gjorde det också.

Gårdagens kväll var en fin upplevelse och gav mig glädje i dag med, faktiskt.
Att se Guds ledning är så roligt. Inte på lång tid har jag pratat med min nu vuxna elev, som gästade mig i går kväll. För några dagar sedan fyllde hans mamma år. Jag visste att hon flyttat från Sverige och ringde honom för att fråga om det var möjligt att skicka en slant till henne.

Fick svaret att det skulle vara ovisst om pengarna kom fram. Han sa inget om att hans mamma befann sig i Örebro. Efter någon dag fick jag ett sms: "Skulle det passa om han, sambon och mamman,som om ett par dagar skulle resa hem, kom över till mej?

Så klart ville jag det och så blev det ett kärt besök. Ingen av oss har på lång tid haft kontakt. När mamman bodde i Sverige och åkte hem för att hälsa på sina föräldrar hände det att jag skickade en slant till hennes mamma. Så roligt att i går få tillfälle att göra det igen
och även ge en något försenad födelsedagspresent till min vän, sedan flera år. Vi har många minnen tillsammans och fällde en tår vid tanken på detta. Nu ska kontakten hållas levande genom att det unga paret bor i stan och vi kan träffas ibland.
,För allt tackar jag Gud. "Han leder våra steg och länkar våra öden", som Frälsningsarme'n sjunger. Det hände mer i går, som visar hans omsorg.

Nu ska dagen avslutas med att i gott sällskap äta nyinköpt kebabrulle, som Tobias bjuder på efter att ha cyklat hem från fotbollsspel med kompisar. Sov gott alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar