onsdag 8 april 2015

Onsdag 8 april 2015. Sol. Lite från år 1991.

Så kom min trogna vän Isak hit i dag efter påsklovet.
Jag har också en vän som heter Stefan. Han jobbar numera på flera platser i landet, heltidsanställd.
Han kom åter till Örebro i går och hann vara med på Bibelskolan där han är en av eleverna.
I dag hälsade han på hos mej och vi hade kommit överens om att fika med semla, så det var klart när han kom. Han skjutsade mig till affären. När jag gick därifrån träffade jag åter "min" tiggare och gav honom en sedel. I dag fanns pense'er så jag köpte 10 st. sedan Stefan godkänt dess kvalite'.

Ett telefonsamtal till Öland för att gratta min systerdotters man som i morgon blir Fil. D:r vid Växjö Universitet efter sedvanlig disputation. Har tyvärr ej möjlighet att övervara denna stora händelse men skickade present och ytterligare en vindruvsplanta fast han redan har ett antal men den här senaste är ämnad att vara ett speciellt minne på en speciell dag. Min syster med son åker i morgon till Växjö och har då med sig mina presenter. Vilken duktig kille han är, Rene,' och vilken fin tjej han är gift med!

Nu betar jag av lite mer på år 1991 och Långfredag. Klockan halv sju hämtades jag av Kerstin, som skjutsade mig till tåget.
I Hallsberg förenades Elsemarie och jag. Tydligen hade vi ursprungligen tänkt resa till Turkiet. Sådärja, nu kom förklaringen till den inställda resan jag i tidigare inlägg berört.
Vi hade bokat om till Gran Canaria.
Hotell i Göteborg och flyg från Landvetter nästa morgon. Allt gick bra fast det stod Landh i  Elsemaries pass. Fick sätta klockan tillbaka en timme men i morgon börjar sommartid (eländiga sommartid överallt!) på Gran Canaria och då ska klockan framåt en timme!
Vi fick rum 511 på Union Hotel, en liten fin lägenhet med sjöutsikt och annat bra. Vi var mycket nöjda!

Sista dagen på vecka 13 och sista dagen av mars månad hade det blivit Påskdagen och då var det informationsträff på en restaurang. Där träffade vi två tjejer, båda lärare, som vi sedan kom att vara tillsammans med en del. Fin rundtur med buss. På kvällen gick vi till Svenska Kyrkan. Fick veta att gudstjänsten var flyttad till Engelska kyrkan. Efter visst letande utan att finna, hamnade vi till slut i en katolsk, mycket ljus och vacker kyrka innan vi gick till restaurang och åt flamberad kyckling och dito bananer för att sedan sova gott.Jag fortfarande med nästäppa och andra förkylningssymptom.

Så slutade mars månad och nu slutar jag mitt inlägg för i  kväll . Ulla och Lennart åkte till sitt "stamhotell", ett litet sådant i Italien, i måndags, sedan barn och barnbarn åkt hem efter påskfirande i Hjortkvarn. Fick SMS att de stortrivs.