fredag 24 april 2015

Fredag 24 april 2015. Sä blev dagen i dag. Fortsätter med år 1991.

Sömnig vaknade jag klockan fyra i morse..Efter flera misslyckade försök att somna om, började dagen med för tidigt morgonkaffe och d:o frukost. Hade glatt mig åt att Bernard och bbbarnen skulle komma i dag men tvingades ringa återbud då jag fick ont i ryggen.En farmor som inte är OK, nej det går inte. Det blir fler dagar kom vi överens om, pappan och jag. Ringde senare för att höra vad de hittade på. Då var de i en ny lekpark här i stan och roade sig.

Jag sov ett par timmar i stället för de jag förlorade i natt.
Betalar räkningar via Privatpost. Jag använder mig av både autogiro och utskrivande av blanketter.
Skönt att jag ej är tvingad att ha pengar "på nätet".

Nu drar vi till Stockholm och konferensen år 1991, som jag skrev lite om i mitt tidigare inlägg. Lasse hade nu kommit. Efter lunch på stan var Elsemarie och jag på Evangelisationsseminarium i Betlehemskyrkan. Lasse på seminarium om bön i Citykyrkan.Många konferensdeltagare och därför kom andra kyrkor i stan till användning.
På kvällen gemensamt möte i Filadelfia då Paul Cain talade.

Onsdag 19 juni.Efter frukost åkte vi till Filadelfia på förmiddagens huvudsession och lyssnade till Jack Deere.  I dagboken står det att vi efter det tog tunnelbanan och gick till SMI-fiket.(ingen aning om var det låg)
Elsemarie och jag gick sedan till Betlehemskyrkan. I boken står att jag var så trött "men Elsemarie tog till sig det som sades och handlade därefter". Betydelsen av detta har jag ej antecknat. inte heller vem som talade. För trött, måhända!

Torsdagen har jag inte skrivit något om men jag minns så väl sista mötet. Hur pastorerna bara försvann mot slutet av samlingen och vi bara upplevde att det var Gud själv som var där med sin närvaro. Ingen avtackning av talare! Vi åkte hem med  så mycket andlig uppbyggelse!

Det var natt när vi kom hem. Nästa morgon, fredag, bar det iväg på nästa resa.
Den här gången var det Emil och Kristin och jag,som tog tåget till Oskarshamn och vidare till Figeholm. Vädret var ej så bra men kusinerna var uppe på berget och lekte i alla fall. Inne lekte de med utklädning. Med Stina åkte vi till Nygård och hämtade hemgjord ost.

Redan på söndagen åkte vi hem. Jag hade ju mitt jobb att sköta. Vi fick byta tåg i Nässjö och Mjölby. Sven mötte i Örebro. Emil sov över för att på måndagens morgon hämtas av Ulla.
Att åka tåg var en liten rolig grej för två små kusiner. Frikortet på SJ måste ju användas till glädje för de som hade möjlighet att resa.

Lördag 29 juni hade vi i Mikaelskyrkan bussutflykt till Nyköping. Jag "hoppade", på hemresan,  av i Katrineholm. Elsemarie och jag träffades och åkte till Göteborg där svåger Vidor mötte sent på kvällen.
På söndagen åkete vi med Vidor till Onsala. På vägen dit tog han en tur till Särö där det finns en del vackert att beskåda!
I dagboken står det att i Onsala tog den " alltid gulliga Birgitta emot" och bjöd på lunch tillsammans med sin fina man Eduardo. Vädret lite fram och tillbaka. På kvällen grillades det och var får man godare grillat än hos familjen Palumbo?
Vi sov i Göteborg. Påminde oss om IngaBritta och alla gånger vi var där medan hon levde.
På måndagen åkte jag till Örebro, Elsemarie och Lasse till Vallersvik där de skulle vara i tjänst, som de var föregående år. Tillsammans med ett par vänner ha hand om sång och musik samt barn och ungdomsaktiviteter.

Dagen därpå, tisdag, var det fint väder och jag tog på morgonen tåget till Charlottenberg. Mer om detta i nästa inlägg.
På TV berättas just nu  om organiserade terrorgrupper som avslöjats och om två personer som gripits för människosmuggling och vållande till att mer än 800 människor drunknade i Medelhavet för en knapp vecka sedan. Sorgliga nyheter för det mesta.

Nu är det dags att avsluta bloggen för i kväll. Ska försöka göra lite åt s.k. städning. Bara lite!!
I dag har jag pratat med min kusin i Västerås. De har bekymmer med sjukdom och dessutom oro för ett barnbarns fästmö som ligger på Karolinska, svävande mellan liv och död efter en bilolycka i Stockholm.
Jag ber om Guds hjälp för dem. De känner sig drabbade av sjukdom och svårigheter. Jag vet att Gud hör bön och vill det bästa för dem.

Nu säger jag GodNatt och önskar er alla ALLT GOTT! Jag är så tacksam för att jag ej bröt mig när jag ramlade i går. TACK, store Gud!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar