torsdag 23 april 2015

Onsdag 22 april 2015. Fikabesök, träning, Nattvardsgudstjänst iFiladelfia. Sol, Sol och värme dagen lång.

Våren är här med blommor och blader.
Vilken dag! Solen lyser och ger värme. Man kan nästan stå och titta på hur grönskan i träd och buskar sprider sig.
Dagen började med att min vän R. ringde och var orolig för ett möte som i dag ska hållas och hantera hennes fortsatta medicinering, Hon mår inte bra av sprutorna hon får. Vi ber i telefon om att Gud ska vara med och låta sin vilja ske.  Jag frågar om hon ville komma och fika, vilket hon ville och kom.

Bernard ringde. Han var på Maxi. Något jag behövde? Samtidigt med att R. cyklade hem kom han med varorna han köpt åt mig. Jag var påpasslig och bad om skjuts till träningen.

I dag klockan halv tre var det Nattvard för "daglediga" i Filadelfia. Vi gamla var erbjudna att bli hämtade av bilburna medlemmar.
Det blev en fin stund tillsammans med ganska många, mest äldre. Skjuts hem. Så bra!

Sedan dess har ej mycket blivit gjort. Lyssnat på radio där det fortfarande berättas om katastrofen på Medelhavet.

Ajajaj ! Efter Rapport kom "Uppdrag Granskning" och jag fastnade. Vi fick veta mycket om   IS, Islamiska Staten och rekryteringen av ungdomar, många av dem har åkt till Syrien. Många dödade.
Reportaget visade hur galet detta är. Hur tanken är att Islamiska Staten ska ta över makten i världen.
Alla medel är tillåtna för att vinna segern. Många människor har dödats. Rekryteringen av personer  till denna terrorgrupp sker genom att löften om Allahs belöning väntar. Så galet det kan bli!

Jag ska nu beta av lite när det gäller år 1991. Dagboken får berätta.
Måndag 17 juni. Lagt mig klockan halv fyra. Vad det nu var för ide' när jag ser att jag gick upp klockan 6.
Nu var det Stockholm som var på tur för besök. Mikael skjutsade mig till tåget. I Katrineholm mötte Elsemarie upp. Vi åt frukost i restaurangvagnen och satt där länge och pratade.
I Stockholm tog vi oss först till Bromma, där vi skulle bo.

Nu skulle vi delta på en konferens i Filadelfiakyrkan några dagar och åkte dit för första mötet.
Det var en Vinyardkonferens med talare till största delen från USA.
Vilka fantastiska dagar! Elsemarie och jag pratar fortfarande om dessa möten.
Första kvällen talade John Wimber. Så mycket folk från hela Sverige fanns där och vi träffade en del vänner och bekanta.
Nästa dag kom också Lasse. Brent Rue talade då i första mötet. Det utmärkande och givande var den märkbara kraft och Den Helige Andes ledning som genomsyrade varje sammankomst. Upplevelser som gör att man inte glömmer.

Vi bodde i Bromma och åkte varje morgon in till Filadelfia.

Nu känner jag att det är dags att sova. Jag förlorade ju en del tid genom att se Uppdrag Granskning men det var SÅ intressant så det är OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar