tisdag 16 september 2014

Tisdag 16 september 2014. Tandläkaren, Ögonkliniken.

Nyss komjag hem från en omväxlande dag på stan. Började hos tandläkaren 11.20. Ett litet hål skulle lagas, visste jag. " Du brukar ju vilja ha bedövning," sa han och gav mig den bästa spruta jag vet.
Hålet lagades sedan han först röntgat alla tänder i nedre käken, visste jag också. Detta gjorde mig mer nervös än hål i en tand. Han hade förra gången sagt att det kunde bli aktuellt att ta bort framtänder. Nej,nej,nej! I lugn och ro skulle han nu titta på röntgenbilderna som visade infektion och vid besök om en vecka komma med förslag till åtgärder. Vad gör man? Att protestera båtar föga! Jag fick en ny tid, tackade och gick till Kjell& co och köpte bläck till skrivaren. Buss hem till Isak, som fick en promenix i grannskapet.

Efter lite lunch, som jag snodde i kylskåpet, åkte jag till ögonmottagningen på USÖ. Där blev det lite roligare än hos tandläkaren. Ögontryck: 10 på höger, 16 på vänster, som behandlades med laser nyligen. Om trycket inte hade minskat skulle jag fått droppar igen.Nu slapp jag det.

Bussen hem till Isak.  Plockade stora,fina björnbär hos husse och matte. Utöver detta plockade jag plommon från marken, där det låg massor. Jag hade inte varit där och sett och ingen hade sagt något annars hade jag tagit medan de fanns kvar på trädet. De blå vindruvorna började mogna,  hängde i vackra klasar och smakade underbart. Ett litet "skott" för några år sedan ger varje år många druvor.
När jag kom hem till mej var jag så trött så jag var mer än glad åt att få ta itu med bloggen. Det är både roligt och vilsamt.  Nu titta på rapport innan jag publicerar det jag skrivit och kanske skriver jag lite forntid på ytterligare en blogg i kväll. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar