onsdag 4 januari 2012

Så tokigt det kan bli.

Så här började det. Jag kom hem till mitt kök för ett par timmar sedan.  Fick för mej att jag borde ta en bit julskinka med Västervikssenap och eftersom det varkallt i köket ville jag ha något varmt att dricka. Snabbt bestämde jag mig att varm julglögg skulle möjligen passa bra till skinkmackan. Passar det till pepparkakor så What? Den goda hemgjorda,skållade jullimpan med kryddor och hackad pomerans  skulle bli bra tilljulskinkan . Jo nu var jag både mätt och varm.( Fast det är klart att pepparkakor och glögg  nog passar bättre ihop än julskinka och glögg) Jag kände mej nöjd och glad och petade in " Nytt inlägg" på Bloggsidan. Satte igång med skrivningen. Skrev ganska mycket. Ja,så blev det som det ofta brukar .Jag fastnade och kom varken upp eller ner med bokstäverna. Nu har jag tagit bort det jag skrev och tänker ge upp. Måste få mer undervisning om datorn så jag kan hantera den.  Ursäkta mej ni alla som läser och uppmuntrar mej.Nu vill jag bara säga att Gud är god. Jag har haft en fin dag och är SÅ tacksam.Känns inte bra att behöva kapitulera. Men nu ska jag plocka fram min bok " Daglig Kraft" och citera något som står för i dag." Allt är väl. Gud älskar dig och har omsorg om dig. Vägen skall öppna sig steg för steg."Jag skriver i morgon i stället för att ta upp fighten med datorn igen. Till dess. Ha det gott och kom ihåg att Jesus älskar DIG. Alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar