fredag 30 juni 2017

Fredag 30 juni 2017. Sälja och köpa är livets gång. Åtminstone i dag.För min del!

Det var inte första gången jag gav mig iväg för att göra husaffärer. Mestadels, dock icke alltid, har min Georg och jag varit tillsammans vid sådana tillfällen.
De tre senaste husaffärerna har jag  varit ensam om att hantera.

 Då jag nu kommit upp i en s.k. aktningsvärd ålder med diverse "skavanker" i snabbhet att fatta mm. så tog jag  Kerstin och Ulla med till mäklaren. Sven var med när jag skrev kontraktet. Elsemarie  kunde i dag ej vara med då hon, tillsammans med Lasse är  på födelsedagsuppvaktning i Skåne.
Hon är otroligt effektiv och snabb och det händer saker när hon sätter igång.Nästa vecka är hon på plats igen! Då fixar hon  till det i nya bostaden så jag snabbt kommer in i mitt nya liv.

När det gäller försäljningen av min villa till barnbarnet Fredrik och hans fru Anna så är det lite roligt att se hur det kan bli ibland.

När Georg och jag år 1973 flyttade från  Örebro till Borensberg så var nämnda Fredrik  fyra månader gammal. Hans föräldrar köpte då vårt hus och Fredrik bodde sina första år där innan familjen flyttade till Hovsta.

I dag sålde jag det sista hus jag kommer att äga  och Fredrik, nu med fru och två tonåringar, köpte det. . En lite märklig och rolig grej!

 I dag var det Anna som fick köpa hus ensam (med fullmakt från sin man) eftersom Fredrik, som är musiker är ute på turne' någonstans.

Jag hoppas att de kommer att trivas i villan lika bra som jag har gjort. Här har alla barnbarn, som nu och då hälsat på, och många  gånger"sovit över" hos  farmor och mormor trivts och haft roligt! Härliga tider! Så mycket roligt vi haft tillsammans! Eftersom de varit så många har vi kunnat "dra ihop" ett litet gäng kusiner i samma ålder och jag har hela tiden haft roligt av att vara tillsammans med dem alla

 De äldsta har minnen från både vår bostad på Grubbensgatan, i Borensberg, på Eklundavägen   Samtliga barnbarn, utom de tre sista, Linn, Filip och Tobias hann med att ha roligt också med Georg.

 De tre, som kom sist och efter Georgs död kom att betyda oerhört mycket för mej i mitt sorgearbete och gav mycket av tröst och annat att tänka på i år av svåra dagar, fick aldrig träffa sin morfar men haft mycket kontakt med mormor, samt sina farföräldrar Så tacksam för mina underbara, omtänksamma barn och barnbarn!

Efter försäljningen gick vi i den förfärliga blåsten till Vasa Konditori och fikade med god bakelse. Gick in i Nikolaikyrkan för en stund av stillhet innan det var dags att gå tillbaka till mäklaren,
 Nu för att köpa den bostadsrätt jag bestämt mig för , en tvåa, av en man som valt att flytta till en gård på landet.

Sedan vi ordnat ny försäkring, som "förrättades" av en kille som visade sig vara kompis med Filip,  var vi ganska slutkörda, så vi åkte hem till mej och åt rester från kylskåpet, tillsammans med lte nytt!

Själv var jag så trött så jag orkade inte ens prata.De övriga fixade med både mat och kaffe för att sedan gå ned i källaren och fortsätta med "flytten".

Länge var de där men till slut kom de utmattade upp för trappan och vi var alla tre så trötta så vi orkade knappast säga "Hej då"till varandra när de drog iväg hemåt i sina bilar.. De sover säkert gott i natt.

Så här blev alltså dagen och mina vänner på FB vet nu vad som är på gång.
Jag önskar er alla en GOD NATT!  Nu väntar sängen! Tacksam till Gud är jag för hans bistånd också i dag.

Jag har ej växlat in nya pengar i stället för de som fr.o.m.i morgon upphör att gälla. Jag har en del gamla mynt! Inga stora summor men i TV sa de att det är mycket pengar som ligger i stugorna fortfarande. Så jag är tydligen i gott sällskap!

Så säger jag GodNatt till er alla, mina vänner! Sov Gott! Själv somnar jag med hopp om att blåsten ute ska ha bedarrat till morgondagen. Blåsväder är mitt värsta väder och har alltid varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar