måndag 5 juni 2017

Måndag 5 juni 2017. Roligt att få vara med en stund med förberedelser för studentfest.

Så ska jag få vara med om ännu en studentfest och detta inte vilken fest som helst.
Nej, nu gäller det barnbarn nr fjorton, mitt  yngsta, född år 1999, och mitt sista. Jag har bara dessa fjorton och jag är så tacksam för att jag fått vara med på studentfester för dem alla.

Så mycket roligt i samband med dessa fester. Vår stora familj får då tillfälle att mötas och glädjas tillsammans.
I dag har jag, några timmar varit hos den effektiva Elsemarie, som bakat 200 små pajer och bakat 100 småfrallor. Min insats var inte så stor eftersom jag jobbar så sakta, men drygt hälften av formarna försåg jag med pajdeg i alla fall.

Hemma hos mig blir det mer och mer rörigt ju närmare flyttdagen jag kommer så jag går gärna hemifrån en stund.

Jag var vaken en del i natt så jag ska inte skriva mer i kväll.
Vad jag är tacksam och glad för att jag hänger med och har så många runt omkring mig!
Det är allt stor NÅD och jag tackar Gud för allt!.
I morgon är det Sveriges Nationaldag och den ska firas. Vi har all anledning att sjunga med i sången som Pingstpastorn Levi Petrus en gång skrev;" Svenska folk du borde tacka Gud för landet han dig gav." I morgon ordnas på många platser i vårt land gemensamma bönemöten då vi ber till Gud för landet, dess folk och  regering. Vi är många som vill stå upp MOT det onda, FÖR det goda!

Var det inte Jesus som sa:" Den som inte är FÖR mig, han är EMOT mig?"
Att stå på Jesu sida är att stå på det godas sida och då är vi en motvikt mot ondskan, rätt och slätt!!!

Nu ska jag läsa om hur det gick för de tjugo pojkar som utvisades från vårt land nyligen. Kan ej låta bli att tänka på dem. Ber att Gud ska ta hand om dem där de är och hjälpa dem dag för dag.

Sov Gott, mina vänner! Vi är alla älskade av en stor och mäktig Gud, som en dag kommer att ha sista ordet i denna onda värld! Det är gott att veta att vi kan se framåt med förtröstan och hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar