tisdag 20 juni 2017

Tisdag 20 juni 2017.Kortisblogg i kväll.

Det där med att prioritera har jag trott att jag är bra på. Nu börjar jag fundera. I morse sa jag till mig själv att "i dag är det sovrummet som gäller. Bokhyllan, som väntar på att bli fraktad härifrån till goda vänner skulle bl. a. få en sista utrensning.

Jag gick ner i källaren för att hämta en kartong till det där sista i bokhyllan.
Väl där fick jag se en varukorg full av diverse kassar med tungt innehåll. Fick upp både tomkartongen och varukorgen för källartrappan.

Sen var det klippt. Ordet prioritering hade mist sin betydelse. Undan för undan plockade jag ur korgen upp fotografier, som jag tydligen vid några tillfällen lagt där. Korgen var tung. Korten var många.
De kommande timmarna ägnades åt att sortera. Fyra familjer. Var och en skulle ha sitt och jag mitt, dessutom.

Det som oroar mig och som, jag ej i kväll vågar undersöka, är att i ett par hurtsar i TVrummet finns fler foton, men jag vill bestämt minnas att de redan är sorterade.
Jag är ingen bra fotograf och jag skulle kanske nöjt mig med den lilla röda kameran jag köpte hos Sage i Figeholm för så där tjugofem till trettio år sedan.

Det gjorde jag inte. I stället köpte jag senare en ny kamera, som blev stulen när jag lånade ut den till Elsemarie under "Hopp om livetdagarna" i staden för ett antal år sedan.
 Fick av mina snälla barn en ny kamera. Köpte mig en liten mobil, som jag ej kunde fotografera med.
Alla andra hade ju Mobil som de fotograferade med. Jag måste försöka!

Fick tag på en begagnad mobil och satte igång med att fotografera. Så roligt det var!
"Dränkte" den av misstag. Fick på min 90årsdag en iPhone av mina barnbarn, varav en del har särskilt ansvar för mina nuvarande och  fortsatta digitala kunskaper.

Till midsommar kommer Filip till stan och jag har beställt några timmar tillsammans med honom för att få rätsida på vissa problem, som dykt upp sedan vi senast sågs.

Men nu tillbaka till dagen och de många timmar jag satsade på korgen jag hittade i källarvalven.
Trots att bokhyllan står likadan som före besöket i källaren och trots att det där med prioriteringen misslyckades, så är jag, till min förvåning, ändå nöjd.
Nu är allt sorterat, en del är slängt i papperskorgen och tänk så roligt jag haft med alla minnen från julfirande,födelsedagar, midsommarfirande, foton på de fjorton barnbarnen.

Trevligare eftermiddag kunde jag knappast ha haft. Bokhyllan finns kvar. I morgon blir det ny utflykt.
Fint väder har vi haft men jag har haft annat att tänka på och tänker njuta av sommaren när jag tar semester om någon månad.
Kära vänner, Sov Gott. Nu går jag till sängen! Sitter i köket medan jag skriver. Altandörren öppen och den friska kvällsluften strömmar in. Underbart!
Min iPhone gör saker jag ej kan kontrollera. Vet ej om jag ska dränka den också så jag får en ny av barnbarnen. Det går ej att radera sånt den hittar på. Filip skynda dig!I need you!

Inväntar en ny, trevlig dag! Gud är god och vakar över oss, för han älskar oss så mycket!
Han hjälper oss dag för dag och ger oss svar på våra böner. AMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar