torsdag 27 april 2017

Torsdag 27 april 2017. Hostan bättre men det vore bättre om den var bra! Något av en dag med förbön.

Tacksam kom jag ur sängen i morse.
Dagen blev ganska intetsägande. Inget synligt har hänt. Men måhända i det osynliga! Det jag inte själv kan se just nu.

Det händer någon gång ibland att jag, när jag pratar med Gud i min morgonbön, får ett namn, som jag upplever att Gud vill att jag ska be för. Så hände i morse. Jag har nämnt detta namn inför Herren, i tro att Gud hade en mening med det. Ska snart gå till nattens vila och tar med mig detta böneämne vid dagens slut.

Hostan avtar men jag är förfärligt trött och känner mig inte bra. I dag har det varit Nattvardsgudstjänst för daglediga i min kyrka och jag blev erbjuden skjuts dit. Vi äldre blir alltid erbjudna hämtning av bilburna syskon i församlingen. Jag måste dock avstå i dag.

Yngsta barnbarnet Tobias skickade SMS: "Hej mormor! Ville bara kolla hur du mår. Är du frisk nu?"
Ojojoj! Så glad jag blev!
Annelie ringde. Handlade mjölk och jäst och kom hit med. I morgon ska det bakas bullar för en liten kille i familjen fyller år i dag och ska ha kalas på lördag.
Ringde min syster och i dag fick vi prata en stund. Ingen tel.svarare!
Hoppas att jag snart ska bli bra så jag kan  träffa henne igen.

Nu ringde Inga. Vi har god kontakt med varandra och "delar varandras bördor", som det står i Bibeln. Bönens väg känner vi båda till!!

Nu ska jag koka ingefära i mjölk och dricka tillsammans med honung, ta en Alvedon och ner i sängen. Så tacksam att ni ber för mej för att vara sjuk gillar jag inte.
Jag har en del att göra i morgon.

Önskar er alla en GOD NATT ! Gud välsigne oss alla med sin frid och glädje !
Nyss fick jag av en vän ett nytt böneämne. Nog så allvarligt. Ingen jag känner men Gud vet om allt och det är skadliga saker på gång. Ber om beskydd för inblandade  människor. Fienden jobbar på för att förstöra men Gud vill upprätta och välsigna människor. Det är vi med och ber om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar