måndag 24 april 2017

Måndag 24 april 2017. Besök på USÖ: Hostar fortfarande.

Skriver tidigt denna dag för jag tror att jag måste gå tidigt till sängs. Hostan är bättre men det vore bättre om den vore bra, som min Georg plägade säga.

För varje gång jag hostar gör det ont i huvudet.
Är dock glad att jag kom iväg till USÖ. Om USÖ Ögon tycker jag inte men det är bra att de finns. Om nio månader kommer jag att kallas enligt vad de sa i dag. Då förmodligen till läkare???

Jag skulle på hemvägen till bokhandeln på Storgatan så jag promenerade dit med rullatorn. Köpte den sista dagboken de hade (/av den rätta sorten) så nu börjar livet gå som på räls igen. Den jag köpte på ICA var av en annan sort än de jag kört med de senaste åren, så nu "känner jag mig hemma". Samma mjuka pärmar, samma färg som förut.

När jag nu ändå hade gått så långt så tyckte jag det var bäst att ta vara på tillfället och använda benen till promenad i stället för att gå till Träning.
Efter en stund kom Annelie, som jag kallat hit för att få lite uppmuntran.
Vi fikade och pratade. Så skönt att ha henne så nära.

Nu har jag ätit av den "lyxfisk", som Ulla hade med till mej i lördags. De köper torsk av en fiskbil, som kommer ända hem till deras hus och den fisken !!!! Mums!

Roligt är att jag nyss fick SMS från Tobias, som i dag skulle ha muntlig framställning att den var avklarad och hade lyckats väl!! Sista barnbarnet! Jag klamrar mig fast och delar det jag får tillåtelse att dela av hans unga liv. Vill inte att han också ska klara sig utan mej. Så är det med barnbarn!!

Ska ta en kopp varmt vatten med honung nu så kanske jag kan fortsätta med lite "Forntid" sedan!
Kerstin hade med både honungstabletter, frukt och juice så jag kurerar mig.
Ska göra ett nytt försök att få kontakt med IngaMaj, som har telefonsvararen på alltför ofta!
Nej det lyckades inte nu heller.  Får väl åka till hennes nya bostad på vinst och förlust någon dag.  Annelie har lovat ta sin bil och följa med.

När jag förra gången skrev om år 1996 så var det avslutning på mars månad.
April  1996. Onsdag 3 åkte vi  till Grönhöjstrand i  Danmark för att vara där över påskhelgen.
Lördag 6 utflykt till Skagern. Inte Filip och jag. Han var knappt 1½ år och vi hade kul i lekparken intill vårt hyrda hus; han och jag!
Mycket knapphändiga anteckningar har jag om vår resa men vi som åkte var Ulla och Lennart med familj, samt Lasse och Elsemarie med Linn och Filip. Minns att vi hade enormt roligt, åt god mat.
På den tiden var jag en flitig användare av filmkameran så jag kan den vägen återge mycket av vår resa.

Påskdagen åkte vi hem igen. Annandagen var jag på möte i församlingen Ordet på kvällen. John Brandström talade. SÅ bra!
April 10. Onsdag. Kerstin sjuk med feber. Mattias åkt tillbaka till Linköping och sina studier.
Dagen därpå permanentade jag själv håret.( Tack och lov för att det blev ett slut på det)
På kvällen "Riamässa" i Mikaelskyrkan.
April 13, lördag. Linn och Lasse kom på morgonen. Lasse för att låna kompostkvarnen, Linn för att stanna några timmar.
Linn plockade Snödroppar och Scilla till sin mamma. " Då pussar och kramar hon mej" säger hon förtjust.
April 14. Till Hovsta och fick "Maklobi" till middag. Jag strök lite och åkte sedan till Immanuelskyrkan. Efter det till Linn och sa Godnatt. Föräldrarna upptagna med att förbereda morgondagens jobb i skolan.
April 15. Svar på Deklaration. Kvarskatt 5.700 kronor. Lunchgäster. Räfsade löv på eftermiddagen.
Barnvakt 17.00 - 19.00. Bönegrupp 19.30-22.00. Jonas sover över i natt.

Så var det som stod i Dagboken för halva april tillända.
Jag hostar mycket i kväll. Fortsätt gärna att be för att den ska ta slut. Jag måste till sängen med två Alvedon. Snarast!
I TV pratar de om att vi måste göra slut på våra mynt. Varför de byttes ut kan jag inte begripa. Kan någon ge mig hjälp med detta problem så hör av er så jag slipper att irritera mig.
Vädret regn, snö och kyla.  GODNATT alla vänner! Gud är god!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar