tisdag 25 april 2017

Tisdag 25 april 2017. Lite NU och lite DÅ.

Matgästen kom i dag i stället för i går då jag var på USÖ.
Vi hann med att prata en hel del innan jag hämtades av min systerson, Anders för en liten utflykt från vilken jag nyss kom hem.

Tidigare under dagen blev jag uppringd av först Sven, och sedan Kerstin. Något jag behöver ha handlat? "Nejtack, inte i dag" blev svaret.
Efter en stund skulle jag ta framhårt bröd till lunchen. Vad nu då? Slut på Icabrödet, som Sven alltid köper åt mig.. Nu var det för sent för dagen att få hem det.

Som jag flera gånger tidigare berättat så har Gud , min far och jag, fin kontakt och hur många gånger har jag inte fått se hans ingripande  i små och stora ting!!
Jag sa:"Gud, jag hittar inte det hårda brödet men nog måste det väl finnas någonstans i skafferiet" Jag såg inget brödpaket så jag sa högt att "jag vet att Gud ser om det finns och då kommer han att visa mej."
"Och hur det än blir så tror jag på Gud i alla fall." Jag talar så att fienden ska höra och veta.
Jovisst är jag barnslig, men vad var det Jesus sa om det? Jag står på säker grund.

Det här var inte första gången jag sa de orden. Jag VET på vem jag tror och han får göra som han tycker är bäst.

Kände med handen långt in i den djupa hyllan! Joodå, där låg ett långt oöppnat paket bröd av rätta sorten.  "Halleluja, tack Jesus", sa jag och fortsatte med att prisa Guds storhet. Det är så här jag under alla år lärt mig att tro på Gud och hans omsorg i allt! Jag kan tänka mig att någon ler men också att många känner igen sig.

Jag hostade lite på förmiddagen och var mycket trött så jag funderade på att inställa utflykten med Anders. Just när jag tog min iPhone för att ringa återbud kom ett meddelande.( Jag hade till min bönevän Annika tidigare skickat SMS: " Bed för mej1 Jag är förkyld.")
I meddelandet stod:" Har bett för dej, på knä!, Nu! Var helad i Jesu namn! Kram!"

Naturligtvis följde jag med  Anders som var i antågande för att hämta mig. Inte behövde jag säga något om det skedda heller
 Så här spännande är livet tillsammans med Jesus! Vi är många, många, som vet att så här funkar det!

Nu tar väl ingen illa upp om jag så här tidigt går till nattens vila. I morgon får jag lite hjälp av döttrar så det blir något gjort här hemma. Ska bli roligt! Allt går så oerhört sakta för mig numera och i dessa dagar alldeles särskilt.

Hostan har avtagit, men nu nyser jag och börjar få snuva. Jag fattar inget av sånt här så jag tar två Alvedon, tackar Gud för dagen som svunnit och läser för mig själv ur Psaltaren 4:9 " I frid vill jag lägga mig ned, och i frid skall jag somna in.! Så underbart ! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar