lördag 22 april 2017

Lördag 22 april 2017. Hostar mindre i dag än i går, men önskar bli helt fri. Trädbeskärning.

Lördagen blev solig men kall. Trädklipparna drar sig inte för lite kyla. Nu är alla träden klippta ännu en gång. Tror att det är viktigt. När jag för många år sedan flyttade in här var inte träden klippta och jag som hade bott granne med Trädgårdskonsulent Nordström  i flera år visste ju hur viktigt det är, så jag fortsatte som jag blivit lärd. Naturligtvis kan inte jag klippa träd så jag har sett till att hitta skickliga trädklippare, år efter år. Så också i år. Någon som vill ha ympar? I trädgården finns gott om grenar, som ska köras bort under veckan.

Dagen blev mysig med besök av barn och barnbarn och i kväll kommer Markus och Annelie en stund som avslutning. Ulla och Lennart hade lunch med sig. Underbar Hjortstek och potatisgratäng.

Det är roligt nästan jämt. Jag har haft tur med att bli bjuden på mat i flera dagar. Levererad hit och matlåda med hem, när jag var hos Kerstin i söndags.
I TV utlovas sol i morgon och regn på måndag.
I Sportnytt berättas att Zlatan blivit skadad och inte kan spela fotboll på flera månader! Ajajaj! Tobias, som bara var 4 år när jultomten frågade om han skulle bli som Zlatan och glad svarade "ja" på den frågan har under hela sin uppväxt hållit koll på sin idol. (Hoppas jag inte sagt för mycket nu)

Hostan är nog den "djupaste" jag någonsin haft. Jag dricker varmt med honung och ingefära och hoppas på en bra natt.
Vaknade i morse av en svår hostattack, så jag tyckte att jag inte kunde andas.
Tackade Gud för att jag kunde gå ur sängen och sedan någorlunda fungera under dagen. Känslig för feber märker jag dock en liten släng därav.
Kan inte med ord säga hur tacksam jag är för att så många har bedit för mig. Jag är glad för att jag inte drabbats av något värre. Min goda vän Margareta fick för en tid sedan lunginflammation och fick kort tid därefter flytta hem till Gud.

Jag har ännu en del ogjort, som jag känner det, och ber att jag ska få vara kvar lite till innan jag lyfter vingen till flykt.

Det är verkligen skönt att veta att Jesus gjort allt för oss och att vi inte behöver säga att "vi hoppas" utan vi kan säga att vi VET vart vi är på väg. Ett bättre land väntar oss och ändå har vi det ganska bra här. Jag klagar i alla fall inte!

Nu borde jag snart få besök så jag ska avsluta min lilla blogg  för i kväll.
Önskar er alla GOD NATT och SOV GOTT!
Tacksam för förbön för både mig och de två, som  behöver bli friska. Jag vet ej vilka de är men de behöver hälsan tillbaka. Jag nämnde om dessa i gårdagens blogg, tror jag.

Allt gott till er alla! Nu kom mina kaffegäster. Natti, Natti!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar