torsdag 23 mars 2017

Torsdag 23 mars 2017. Fikabesök ett avbrott.Lite forntid.

Vaknade åter mitt i natten och låg vaken ett par timmar. Somnade om och sov tills jag vaknade!!!
Så gick dagen utan träning! Sol men ganska kyligt. Annelie kom och vi fikade med semlor.
Vi har alltid givande samtal och tiden rusar iväg.

Ringde min syster men återigen bara telefonsvararen. Får göra ett nytt försök i morgon.
 I lokala nyheterna i TV säger de att det nu är bevattningsförbud i Örebro.

I dag fick jag tips om en lägenhet i ett område där jag kan tänka mig att bo. Ska titta på den när det blir visning.
Ringde min goda vän Maria i Ljungsbro, som nyss har sålt sin villa och flyttat till en bostadsrätt. Snart ska Gun och jag åka dit och hälsa på.Någon gång pr år brukar vi stråla samman, vi tre,som hållit ihop i så många år, långt från varandra men sann vänskap består!

Tror att jag ska avverka lite forntid i dag. Min syn har blivit sämre så det är bäst att jag skyndar mig
att skriva innan det blir sämre även om det inte är något jag precis går och väntar på.

Nu åter till år 1996. Febr. 16 fyllde Awad år. Jag gjorde köttgryta, en stor paj och äppeltårta och åkte till kalaset.Alla samlades där och grattade. Han fick en kikare och blommor.
På grund av det svåra snöovädret kunde inte Ulla och Lennart komma.
Febr.18.Söndag Minus 20 grader. Sol. Jag promenerade till kyrkan!
Måndag 19 febr, Sportlovsvecka! Kristin, Emil, Kristian, Petter, Linn och Filip kom för att ha ett par dagar tillsammans.
Tisdag 20 febr. Ur dagboken:" Dagen går. De stora leker i källaren.
Jag tar Linn och Filip med till Ekershallen. Vi köper glass som Linn, till sin stora förtjusning, ska överraska de hemmavarande med. Hon är full av spänning när hon tänker på hur glada de ska bli.
Onsdag. De stora barnen  blir skjutsade till Gustavsvik av Lasse, som sedan hämtar sina små hem till Holmgatan. De stora barnen och jag grillar på kvällen korv vid brasan och har det mysigt."
Förmodligen läste vi om Storklas och Lillklas!! Den sagoboken var populär i några år.

Torsdag. Kristin, Emil, Kristian och jag går till Immanuelskyrkan där vi ska ha hand om cafeet.
Jag köper dricka åt dem och de är så tacksamma. Vilka goa barn!
Väl hemma äter vi kvällsmat, tänder en brasa och jag plockar fram en kartong Alladin till trions förtjusning.
Fredag hämtas alla barn. Lasse och Elsemarie med sina barn till Farfar och Farmor i Katrineholm.
Jag i Mikaelskyrkan på kvällen. Fortfarande kallt.

Lördag.  Köpte ögondroppar och medicin på Apoteket. Till Ria, Second Hand och Myrorna.
28 febr. Onsdag. Linn (nyss fyllda fyra) ringde:" Hej de' e' Linn. Hej då pappa! (som just går till jobbet). Ja e' lessen för han inte följer me' på stan o köper kläder i dag. Jag behöver strumpbyxor och en klänning!
 Vet du ? Vi kan komma o hämta dej.Va inte de' en bra lösning?"
Orden bara forsar fram och hon tycks vara så nöjd med den lösning hon hittat på..

Tillsammans med mamma tog vi bussen  till stan. Elsemarie köpte tre fina klänningar till Linn.
Vi fikade på Vasa konditori och hade en mysig eftermiddag med den  lugna Filip i vagnen.

Så var februari månad slut och dagen har också tagit slut.
Då säger jag GodNatt och tackar Gud för en bra dag och fortsätter att be för den som sagt: "Bed för mej!" jag brukar somna medan jag ber och Gud han hör varje bön. Kort eller lång. Bara för att jag är hans älskade barn, som han vill så väl. Det gäller dej också. SÅ tacksamma vi kan vara.  Livet är ej rättvist men Gud är med oss i både ljusa och mörka stunder. Visst finns det anledning till tacksamhet!
Ska försöka få med något foto från min 90-årsdag. Annars tar jag det en annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar