onsdag 29 mars 2017

Onsdag 29 mars 2017. Liten utfärd. Fika med semla och givande pratstund.

Så tacksam jag är för att det var i går vi var hos svanarna i Tysslingen. Solen sken  som den ska göra på våren. En underbar dag!

I dag var det annorlunda. Mulet och grått!
Hämtades av Sven för ett ärende på stan. Inte dumt med en son som är pensionär.

Jag betalade räkningar, fick besök av Inga. Gjorde semlor av "köpebullar".
Medan vi satt och fikade fick jag SMS från en invandrarkvinna, som jag varit vän med i många år.
" Hej Ruth. kan du hjelpa mig? Vill samla lite kläder till en nyfödd.Skriv en anåns. tack.

För flera år sedan skrev jag en insändare i NA och fick mycket kläder som skickades till denna kvinnas hemland. Gud är alltid med när något gott är på gång. Jag läste högt meddelandet för Inga som genast sa att det ju finns något som heter "Gåvokammaren". Där kan man få kläder.
Jag Googlade på ordet jag aldrig tidigare hört.

Ringde ett nummer och fick tala med en dam som jobbade med Gåvokammaren ideellt. Jag blev glad av att höra detta. Tog reda på adressen och ringde min vän och berättade. Hon blev så glad och ska i morgon ta med sin vän som behöver kläder till sin väntade baby. De tar bussen dit och den blivande mamman som är på kort besök i vår stad får då kläder med när hon reser tillbaka till sitt land.
Detta var ingen slump! Hade inte Inga varit här hade jag ej kunnat hänvisa till ett klädförråd.
Dit måste jag åka vid tillfälle. Låter spännande.

Nu var inte det här det enda  bevis på Guds omsorg jag upplevt i dag.
Nej mycket mera finns att berätta men det sparar jag en tid. Gud är så god.
Jag upprepar nunnans ord:" Gud älskar att göra oss gott, men det är så få som tror det och därför är det så få som får uppleva det!"

Inga hade en del att berätta när det gäller Guds omsorg  och det där att se hans hand med i de vardagliga bestyren. Som sagt, Gud älskar att ge oss hjälp i den stund vi behöver den!

Nu är det åter sovdags. I morgon ska jag fika med Annelie. Hon bor fyra trappor upp, utan hiss. Det ska bli bra för då blir det väl ingen träning i morgon heller men jag får ändå den motion som jag så väl behöver. Åtta trappor må väl kunna ersätta en halvtimme i en träningslokal!

GodNatt alla mina vänner! Sov Gott! Bed för en kvinna som ska flytta in i en efterlängtad lägenhet men som har hundskräck och gruvar sig för flytten på grund av att någon i huset har hund och det kan tänkas att de kan mötas i hiss eller trappa. Det här är verkligen något att ta på allvar. Kanske gamla trauman som gör sig påminda! Tack för att ni ber till Gud om helande från denna skräck!
Till Gud får vi säga och be om allt och han har lovat att ge oss bönesvar. Amen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar