onsdag 15 februari 2017

Onsdag 15 februari 2017. Också en dag!

Redan onsdag! Att komma igång på morgonen tar tid. Fick inget besök på förmiddagen. Bakade kakor till mitt födelsedagskalas den 4 mars. Allt går så bra. En stor trave karamellburkar kom Kerstin hit med. Fick dem när hon råkade vara i affären vid påfyllning av godis.

Fyra burkar med två sorter innehållande 320 kakor. Det ska bli ett riktigt kakkalas lördag 4 mars med öppet hus i Lundhagskyrkan, Örebro från klockan 15.00 Välkomna! Mina barn sköter om så att allt klaffar, utöver att de bakar och håller i alla trådar. Äntligen har jag nått den ålder då jag inte själv måste ha huvudansvaret. SOM JAG VÄNTAT! Jag hjälper dock till lite med att baka.

Inga presenter, för vi har fått låna en stor Gustavsbergskruka,som tidigare varit ute i "födelsedagsinsamlingssammanhang" och i den kan man, om man vill, vill lägga en slant till " ANKARSTIFTELSEN", som bygger skolor i Sydamerika. Känns bra, då vi som familj har fina minnen från den tid då vår syster IngaBritta bodde i Brasilien och hade sitt arbete bland barn och ungdomar och hon tog del i deras utbildning.

När kakorna var klara ringde telefon. Benjamin var i krokarna och ville komma en stund. Vi fikade och han fick med sig blåbär som han haft förvarade i min frys.
Sedan en del konversation med barnen.

Skulle gärna berätta lite om Benjamin. En fantastisk invandrarkille som fick hjälp genom kyrkan då han för flera år sedan kom till vårt land. Återkommer om detta.

Nu ringde Elsemarie på väg hem från Örebro Kammarkör. Hon var trött och skulle hem och sova.
Tåget går alla morgnar klockan sex, byte i Hallsberg. Då är hon på jobbet i Katrineholm till klockan åtta.
Nu plingar det av SMS i min iPhone så jag säger GodNatt till er mina vänner och skickar iväg bloggen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar