onsdag 7 september 2016

Tisdag 6, onsdag 7 september. 2016. Fina varma dagar.

Dagarna går ifrån mig. Jag är numera så trött och jobbar så sakta. Är dock tacksam för att jag kan gå upp ur sängen varje morgon. Jag har en ovana, som följt mig genom livet och det är att jag så lätt fastnar i små bagateller. Får se en rubrik och bara MÅSTE fortsätta att läsa.
När min mamma var och hälsade på ett par veckor  ibland så hann hon med så mycket. Ibland var jag kanske försvunnen en stund och då jag kom tillbaka tittade hon strängt på mig och frågade vad jag nu hade fastnat i.
Det kan också vara andra saker än tidningar och böcker, som fångar mitt intresse och då är det kört!

Gårdagen fick jag besök av Benjamin, som hämtade blåbären han plockade dagen innan. Han cyklade iväg med allt som skulle skänkas bort. Hans egna bär och blåbärssylten ska han hämta senare.
Vi ska i morgon ev. ta bussen till ett blåbärsställe nära stan, där jag plockade förr i tiden dit han sedan kan åka ensam och plocka. Han tycker det är så roligt och det finns många som behöver bär.

I dag fick jag besök av Kristin, på väg hem från jobbet.  Så roligt att få besök av barnbarn. Hon ringde från en butik och frågade om jag behövde något. Så omtänksamt. Mjölk och ägg behövde jag.
Jag hade kokat grönsakssoppa och gräddat pannkakor, som vi åt med blåbärssylt och vispad grädde..
Det är så roligt att få besök av barnbarnen. Jag har så fina minnen ihop med dem alla.
Efter besöket sov jag minst en timme. Så tidigt som jag vaknade i morse så behövde jag det.

Träningen, en vecka sen sist, är ett måste, så jag promenerade med rullatorn dit i det fina vädret.
Så härligt med varma vindar.
I Spanien har de ovanligt hög temperatur just nu, förutom att stora bränder härjar både där och i Portugal. Tacksam att vi "bara" har 25 grader i Örebro. Och inga stora bränder.

I går kväll var det bön för Örebro i Frälsningsarme'ns lokaler, gemensamt för alla stans kyrkor och de är ganska många. Hade tänkt mig dit men blir ofta trött och så blir det att jag avstår.
Jag hängde i stället tvätten, som legat klar i maskin flera timmar och jag hade glömt att hänga den..  Det var måhända det enda synliga som uträttades den dagen.

Nu är dagen slut igen och jag som skulle skriva om lite forntid! Men, neej, jag avstår detta i kväll. Jag ska sova sedan jag talat med Gud om böneämnen som jag har. Det är en stor förmån att få bedja för någon eller några och att ibland själv få känna hur man är föremål för förbön. Vi behöver be för personer vi känner, för vår stad och vårt land. Gud är med och ett liv tillsammans med honom  är ett spännande liv.

Nu önskar jag oss alla en God Natt! Tänk att jag får ha det så bra, tänker jag ofta. Tack gode Gud !
I kväll har jag kontakt via datorn med nya vänner i ett land långt , långt härifrån. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar