söndag 4 september 2016

Lördag3 och söndag 4 september 2016. "Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet!!!" Lite om två dagar, i all enkelhet!

Lördag 3 sept. Nejdå, jag kom inte iväg till stan och banken, som jag tänkt.
Elsemarie och Linn kom hem från Loka och ringde från Maxi. Något jag behövde? Lite mjölk och 2 citroner levererades lite senare av Linn, som bjöd på en liten pratstund.
Elsemarie ringde om Tacosfest. Lasse spelade på bröllop i en kyrka och senare på kvällen också på bröllopsfesten. Han och några till spelar i ett band som då och då anlitas vid festliga tillfällen.
Det blev en fin Tacosfest för Linn, Tobias, Elsemarie och mej. Så gott, så gott!

Dagen i dag var den dag då Linn och den lilla vovven skulle återvända till Växjö efter den lediga veckan. De åkte den här vägen, tittade in och sa adjö.
Jag tog en promenad till min syster, lagom för att se Gudstjänsten i TV 2, som i dag kom från Rom där det var massor av folk samlade denna dag, då den kända nunnan Moder Theresa helgonförklarades av påven.

Lite annorlunda Gudstjänst än den vi är vana vid men så fantastiskt att se dessa stora skaror av människor vända i vördnad mot Gud. Vi har lite olika uttryckssätt men vi tror på samma Gud och Hans son Jesus Kristus, som dog på ett kors för att försona oss med Gud men som uppstod och nu finns med oss dagligen i denna tid och i evighet.

Över hela vår jord finns det i dag kristna och alla har vi detta gemensamt. Vi tror på Jesu död och uppståndelse.Vi tror på syndernas förlåtelse och att vi är så älskade av Gud.
En av vår pappas favoritsånger,som han ofta sjöng minns jag just nu. Refrängen " Kristus på korset vunnit frälsning för var och en. Han uti sig förenat människa och Gud igen. Brusten är templets förlåt, vägen är öppen fri. Öppen till Nådastolen för dig och mig", kan jag aldrig glömma.
Samma budskap som vi kan läsa i Bibeln och som gäller i alla tider.

Har under dagen pratat i telefon med vår storebror Helge och vår lillasyster Stina. Så gott att ha varandra och att vi alla fyra har skapligt minne och tankeförmågan funkar även om vi har lite åldersbetingade skröpligheter.

Solen ska skina också i morgon säger de på TV. Då ska jag ut i skogen och plocka blåbär om allt går som planerat.Ser jag fram emot. GodNatt alla vänner. Sov Gott!

.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar