söndag 11 september 2016

Söndag 11 september 2016. En vilodag kan man säga..

Dagen började med att jag blev hämtad till frukost av Filip, som gör weekendbesök i föräldrahemmet.
Det fanns en del att prata om och så underhölls jag med att på Elsemaries dator få se olika platser där vi som familj varit bosatta. Började på Renstiernasgatan 26 i Stockholm. Besökte även Sannerudsgatan 45 i Kil. Såg affärshusen i Lesjöfors, där vi bodde några år. Borensberg ej att förglömma. Jag var så imponerad. Jag ger mig inte på så avancerade sökningar  själv, men det var roligt att se både det ursprungliga och det som var förändrat.

Dagen har gått i lättjans tecken, som så ofta numera. "Det är inga tag i dej", skulle min hulda moder ha sagt till mig om hon varit här i dag.
Jag klippte av ett par klasar från min vindruvsranka. De är så goda, dessa druvor!
Då jag misstänker att det någonstans finns en bok med anteckningar från den resa jag berättade om i gårdagens blogg, så tog jag en liten runda bland tänkbara ställen där den skulle kunna finnas, dock utan resultat. Lite roligt i alla fall fick jag då jag hittade några små brev från barn och syskonbarn, skrivna då de gick i lågstadiet.
Duktiga att formulera sig, minsann!

Då ingenting av vikt har inträffat denna dag så återgår jag till år 1995 för att det året också ska få ett slut.
Månaden maj tog slut i går.
Juni.5 I Hovsta och strukit in tvätt. På hemvägen besök i Vessels där jag köpte Björnbärsplantor, violer och tomater. Björnbären ger fortfarande skörd varje år. Plantorna finns hos Sven och Maria samt hos Elsemarie och Lasse.
Juni. 8. Marknadsafton.
 Juni.9. Studentexamen för vissa.

Jag blev plötsligt trött och då är det lika bra "att lyda kroppen", som de säger, en del människor.
Så därför säger jag Godnatt och fortsätter i morgon med studentexamen år 1995. Ärligt talat så måste jag inhämta lite mer information ang. examinanderna, om man nu säger så!Återkommer,alltså!
Denna dag, 11 september är det 15 år sedan den stora katastrofen i NewYork då ett terrordåd gjorde att lvet tog en ny vändning för många människor. Hemska minnen!

Nu tackar jag Gud för en skön dag och o, vad jag ska sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar