tisdag 26 augusti 2014

Tisdag 26 augusti 2014. Lunchgäster. Besök hos den rånade Margareta.

Fick i dag besök till lunch av Linn och Sebastian, som är på besök i i föräldrahemmet ett par dagar.
Alltid trevligt att möta dem.
Hade sedan en tid inbjudan att hälsa på hos min väninna Margareta, som nyligen blev rånad för andra gången och denna gång blev tjuvarna funna och åtalade. De hade erkänt rånet och därför behövde inte Margareta vara med på rättegången, vilket hon var tacksam för.

Hon hade fått ersättning för de stulna pengarna, över 30.000 kr incl. kontantuttag i banken, inköp av olika varor och påfyllning av bensin till två bilar.
De två handväskorna med innehåll har ej återfunnits.
Hon tycker så synd om dessa kvinnor "som kommit in på sådana vägar", som hon uttryckte det.
Margareta är 98 år fyllda, glad och pigg och, som vanligt ,hade hon kaffebröd så gott, allt hembakat. Hon är så tacksam för sin kontakt med Gud. "Tänk så bra jag har det! Att jag aldrig är ensam! Att jag alltid har någon att prata med, sa hon och såg så glad ut."

Eftersom jag inte har så mycket att skriva om i kväll så återgår jag till gårdagens av   borensbergsgänget författade  födelsedagsvisa och återger några utvalda verser.
Misslyckat blev det försöket!
 Nu har jag raderat allt och önskar oss alla en GodNatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar