lördag 16 augusti 2014

Lördag 16 augusti 2014. Ddemonstrationsdags.

Nu ska det bli en kort blogg i kväll för jag har ont i höger arm och har svårt att använda den. Det kom för ett par timmar sedan.

Klockan 12.00 anlände jag till Järntorget, gående med rullator. Oj så många människor där! Syrianska kyrkan, Svenska kyrkan, Frikyrkor,Humanister, Svenska Freds m.fl. Fick tag på en tröja till slut för "nån ordning ska de va", som Hermansson sa. Storlek large passade bra utanpå de kläder jag redan hade.

Det blev en lång vandring i den varma solen innan tåget stannade. Gud är så god och hjälper mig med allt, som han lovat. Fick tag på en tröja "fast de var slutsålda." Plötsligt står brevid mig min vän sen många år, Eva Sturve, med sin dotter Helena. Vi hade sällskap hela vägen.  Så roligt att träffas så där spontant. Det blir ej så ofta numera. Vi skildes innan manifestationen var slut och jag gick in i Krämaren och fikade med ostmacka.Tog bussen hem. Hann med lite här hemma men fick så ont i armen.
 Måste därför avsluta nu men återkommer i morgon, då med foto på mig, iklädd min demonstrationströja.

Sov gott och ta gärna med min arm i er aftonbön. Jag har mycket som ska göras i morgon.Natti, Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar