torsdag 24 augusti 2017

Torsdag 24 augusti 2017. Lite försiktig gympa och lite annat i dag.

Det är torsdag. Utan att äta frukost går jag ner till gym. i källaren.
Jag är ej bekant med "maskinerna" där ännu. Dock finns även här "Roddmaskinen" och den är faktiskt rätt bra om man inte tränat på länge men vill ta upp övningar igen. Kanske jag återgår till Karla Vårdcentral där det finns mera material och jag är mer bekant med vad som finns då jag åren efter lårbensbrottet besökt deras träningslokal åtskilliga gånger.

Hur dagen blev? Jo jag hade lovat att städa kylskåpet hos Elsemarie. Det går ej fort för mig numera så jag hann inte ens det helt klart för halv fem hämtades jag av Kerstin till Liam som fyller 7 i dag.
Han har just börjat i ettan och jag hade sedan länge en rejäl Kulram liggandes i väntan på födelsedagen.
" Jag älskar att få presenter" sa den förhoppningsfulle gossen och strålade som en sol.
Med tanke på skolan så fick han av farfar och farmor ett skrivbord med stol utöver alla andra presenter han fick av kompisar och mer blir det på lördag då det blir barnkalas!

Från Förrådet hämtade jag i dag en liten bråkdel av det som där finns sedan flytten. Ni vet att jag har som mål att bli klar till Första Advent då det blir Adventskaffe med hembakat här. Om allt går enligt planerna och Gud står mig bi och han sviker aldrig!

Nu har jag nästan ätit upp alla bullar som jag bakade häromdagen så jag ska till Lucullus och köpa jäst i morgon i samband med gymbesöket i källaren. Allt är så nära nu för tiden!

I dag ringde min vän Inga och i nästa vecka kommer hon en sväng för att se hur det är att bo på Gillet. I morgon kväll får jag besök av en invandrartjej, som jag fick som vän genom Elsemarie och Lasse.
Annars är det så att jag haft, och har, fullt upp med att bo in mig så jag har tagit det lugnt med fikabjudningar hittills. Ska baka och hyfsa till det  först har jag tänkt. Vissa saker måste jag ha hjälp för att utföra så jag inväntar denna.

Så är det åter kväll utan att jag hämtat lite Forntid men i morgon är en ny dag och jag fungerar bättre då om jag somnar i tid.

Sov Gott mina vänner. Gud är god och finns alltid när vi söker honom.
"Hans kärlek är gränslös, Hans Nåd är oändlig. Hans makt ingen människa utforskat än. Ty av sina väldiga, eviga skatter Han giver och giver och giver igen!" Så har vi sjungit och fortsätter därmed.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar